آیا افزایش تعداد سرمایه گذاران بیتکوین بر قیمت تاثیری مثبت خواهد داشت؟

آیا افزایش تعداد سرمایه گذاران بیتکوین بر قیمت تاثیری مثبت خواهد داشت؟
خلاصه اخبار

تعداد سرمایه گذاران بیتکوین در بحبوحه تایید ETF اسپات بیتکوین افزایش یافت: آیا قیمت افزایش می یابد یا سقوط خواهد کرد؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، اوایل امروز، پایگاه Santiment، یک پلتفرم تحلیلی داده های بازار ، گزارش داد که برخی از فعالیت شبکه برخی از رمزارز ها رشد قابل‌توجهی در هفته اول سال 2024 داشته اند. بر اساس گزارش Santiment، تعداد کیف‌های پول هایی که در آنها دارایی رمزارز وجود دارد و خالی نیستند افزایش یافته است. بیتکوین و اتریوم به ترتیب 52.6 میلیون و 112.1 میلیون سرمایه گذار دارند.

در همین حال، XRP رشد یک ساله بیش از 26٪ را تجربه کرد، زیرا تعداد کل کسانی که در حال حاضر این رمز ارز را دارند، 4.9 میلیون نفر است. کاردانو ADA و دوج کوین DOGE پس از رشد سالیانه بیش از 38٪ و 22٪ به ترتیب 4.5 میلیون و 5.7 میلیون سرمایه گذار دارند. همچنین، LINK پس از تجربه رشد یک ساله 11 درصدی، دارای 711.3 هزار سرمایه گذار است.

ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که رشد قابل توجهی در شبکه رمزارز های مختلف در هفته اول سال 2024 به پیش بینی تایید ETF اسپات بیت کوین مرتبط باشد، که ممکن است این هفته انجام پذیرد. با توجه به داده های پایگاه CoinMarketCap، بیت کوین پس از تجربه افزایش 3.02 درصدی در هفت روز گذشته، در حال حاضر 43619.70 دلار قیمت دارد. با این حال، در طول 24 ساعت اخیر، افت قیمتی 0.97 درصدی داشته است.

btc

با نگاهی به نمودار بالا، کندل‌های قیمت از ابتدای دسامبر 2023 در نزدیکی سطح 40 تا 45 هزار دلار معامله می‌شوند. در همین حال، سال 2024 فرصتی برای بیت کوین فراهم کرد تا از سطح 45938 دلار عبور کند. با این حال، بیتکوین موفق عبور از این سطح نشد. در عوض، در واکنش به افزایش قیمت و قرار گرفتن در حالت “بیش خرید”، با اصلاح قیمت مواجه شد.

کندل های قرمز فعلی باعث شده بیتکوین باند بولینگر پایینی را لمس کند. اگر SEC درخواست های راه اندازی ETF بیت کوین را تایید کند، تحلیلگران بر این باورند که بیت کوین ممکن است افزایش قیمت بیش از حد دیگری را تجربه کند، زیرا قبلاً گزارش شده بود که 88 درصد از مشاوران مالی منتظر سرمایه گذاری هستند. برخلاف پیش‌بینی‌های صعودی، بیت کوین ممکن است با سقوط روبرو شود زیرا برخی از معامله‌گران ممکن است دارایی‌های خود را نقد کنند تا در مدت زمان کوتاهی سودهای خود را برداشت کنند.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز