اهم اخبار هفته منتهی به پایان سال 2023

خلاصه اخبار

خرید بیت کوین توسط شرکت میکرواستراتژی، انتقال اتریوم توسط ترامپ اتریوم به کوین بیس، ادامه داستان های مربوط به اسپات ETF همچنان، ژائو محکوم شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از سایت «کریپتو نیوز» اهم اخبار هفته منتهی به پایان سال 2023 شامل خرید بیتکوین توسط شرکت میکرواستراتژی، انتقال اتریوم از کیف پولی منتسب به ترامپ، صرافی به کوین بیس، ادامه داستان های مربوط به اسپات ETF، رد شدن درخواست فرجام ژانگ پنگ ژائو، و غیره… اشاره کرد.

خلاصه مطلب:

  • در این هفته پایانی سال 2023، شرکت میکرو استراتژی 615 میلیون دلار به اندوخته بیت کوین خود اضافه کرد.
  • هر روز از هر طرف داستان هایی در مورد اسپات ETF بیتکوین به گوش می رسد.
  • دادگاهی در آمریکا تایید کرد که مدیر صرافی بایننس “چان پنگ ژائو” تا زمان محکومیت خود در آمریکا خواهد ماند.

میکرواستراتژی جمع می کند، ترامپ توزیع می کند

شرکت میکرو استراتژی در تاریخ 27 ماه دسامبر باز هم بیت کوین خرید. این شرکت 14620 بیت کوین دیگر را با میانگین قیمت قیمت 42110 دلار خرید و تعداد بیت کوین خود را به 189150 واحد رساند که با قیمت امروز بیت کوین ارزش آن به مبلغی در حدود 8.07 میلیون دلار بالغ می شود. بهایی شرکت به طور متوسط در ازای هر بیت کوین تا کنون پرداخته 31168 دلار بوده است و تا کنون مبلغ 5.9 میلیارد دلار برای خرید این مقدار بیت کوین هزینه کرده است.

در خبرهای این هفته گزارش هایی دیده شد مبنی بر اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، احتمالاً در حال توزیع دارایی های اتریوم خود می باشد. داده ها حکایت از آن دارد کیف پول اتریومی که آثاری از مجموعه Nft ترامپ را جمع کرده بود، میلیون ها دلار اتریوم را به صرافی کوین بیس منتقل کرده است.

درام ETF بیت کوین و شرکت های بلک راک، کوین بیس، ون اک و بیت وایز

در این هفته شاهد داستانهای زیادی از رقابت شرکت ها برای بدست آوردن حق اسپات ETF بیت کوین بودیم. و شرکت ون اک(VanEck) آخرین شرکتی بود که به روز رسانی پرونده خود را در این خصوص به SEC ارائه کرد و در اصلاحات انجام شده روش پرداختی خود را تنها در ازای پول نقد تعیین کرد.

به خاطر دارید که کوین بیس توسط شرکت بلک راک و دیگر شرکت ها به عنوان عامل مجاز معاملات ETF بیت کوین انتخاب شده بود، حال این هفته، دفتر آمریکای این صرافی مدیر مسئول این نهاد خود را با ریک شونبرگ(Rick Schonberg) جایگزین کرد که به نظر می رسد این اقدام در جهت آماده سازی های اولیه برای تایید اسپات ETF باشد.

همچنین بلک راک افشاگری هایی را انجام داد که حکایت از تایید قریب الوقوع طرح خود اشاره می کرد. این شرکت در تاریخ 29 دسامبر اعلام کرد که جی پی مورگان چیس(JPMorgan Chase) و جین استریت(Jane Street) از عاملان مجاز اسپات ETF بیت کوین خواهند بود.

در بحبوحه صحبت های پیرامون ETF بیت کوین، شرکت معتبر بیت وایز(Bitwise) اعلام کرد که صندوق ETF بیت کوین خود را با سرمایه گذاری اولیه 200 میلیون دلاری از طرف سرمایه گذاری که به نام آن اشاره نداشت، راه اندازی خواهد کرد. لازم به ذکر است که بودجه اولیه بلک راک در این خصوص مبلغ 10 میلیون دلار بود.

صرافی مونت گاکس(Mt. Gox) اولین پرداختی های خسارت خود را انجام داد

این هفته اخباری مربوط به روند رسیدگی به پرونده های دادگاهی ورشکستگی را نیز در خود داشت که از بین آنها می توان مشخصاً به شرکت مونت گاکس اشاره کرد که پس از گذشت نزدیک به یک دهه از ورشکستگی این صرافی، در این هفته اولین پرداختی ها را برای جبران خسارت به تامین کنندگان اعتبار خود انجام داد.

قاضی لونا را به عنوان اوراق قرضه اعلام کرد، ژائو زمین گیر شد

در پرونده ای که بین SEC و شرکت ترافورم لبز(Terraform Labs) در جریان بود، قاضی جد راکوف(Jed Rakoff) حکم بر این داد که ارز لونا Terra (LUNA) و توکن میر(MIR token) اوراق بهادار ثبت نشده هستند. همانطور که خاطر دارید SEC در ماه فوریه شرکت ترافورم لبز را به دادگاه احضار کرد و مدعی شد که آنها این توکن ها را بدون اینکه را ثبت کند در قالب اوراق بهادار ارائه داده اند.

خبر دیگری که در این هفته داغ شد این بود که درخواست فرجام جان پنگ ژائو، مدیر بایننس به حکم ممنوع الخروجی خود در ماه فوریه، رد شد. با این حال، این هفته، دادگاه ایالتی سیاتل نیز این درخواست را رد کرد. علیرغم مشکلات پیش آمده برای ژائو و صرافی بایننس طی سال جاری، میزان ثروت خالص او در پی بازار صعودی به 25 میلیارد دلار افزایش یافت. مضاف بر اینکه رکورد تعداد کاربران بایننس طی این هفته از مرز 170 هزار عبور کرد.

اقدامات مربوط به قانون گذاری در دنیا

این هفته ژاپن اصلاحیه قانونی را مبنی بر کاهش تعهدات مالیات بر دارایی های کریپتویی شرکت ها تصویب کرد. این اصلاحیه به الزام شرکت ها بر پرداخت مالیات بابت دارایی های کریپتویی و منطبق با ارزش روز بازار پایان داد.

این هفته هنگ کنگ اعلام کرد که از این به بعد به سرمایه گذاران خرد اجازه می دهد تا استیبل کوین را در محدوده منطقه ای خریداری کنند، البته تا زمانی که صادرکنندگان این توکن ها به طور کامل تحت قوانین این قانون گذاران عمل کنند.

اندکی پس از آنکه بانک مرکزی نیجریه از ممنوعیت انجام تراکنش های کریپتویی عقب کشیده بود، در گزارش های این هفته آمده بود که گروهی از بانک ها در این کشور به دنبال راه اندازی ارز cNGN هستند، که در واقع استیبل کوینی است که به نسبت 1:1 با واحد پولی این کشور یعنی نایرا، وابستگی دارد.

در ادامه اقدامات قانون گذاران دنیا بر صنعت رمزارزها، در تاریخ 28 دسامبر مقامات هندی هشدار دادند که برخی از صرافی های رمزارزی از جمله بایننس، هیوبی،کراکن، کو کوین، گیت دات آی او(Gate.io) و ام ای ایکس سی(MEXC) قوانین مربوط به ضد پولشویی این کشور را نقض کرده اند.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز