جنگ کارمزدها برای ETF بیتکوین

جنگ کارمزدها برای ETF بیتکوین
خلاصه اخبار

شرکت های والکری و فیدلیتی، شرکت کارفرمای سابق صرافی FTX را به عنوان عامل مجاز خود برای ETF بیتکوین تعیین کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز , به نقل از سایت اف ایکس استریت، شرکت های والکری و فیدلیتی، شرکت کارفرمای سابق صرافی FTX را به عنوان عامل مجاز خود برای ETF بیتکوین تعیین کردند. با چنین اقدام جسورانه توسط این شرکتها، می توان گفت که جنگ کارمزدها برای ETF بیتکوین شروع شده است.

 

خلاصه خبر:

  • شرکتهای والکری و فیدلیتی پرونده های خود را به عنوان متقاضیان ETF بیتکوین به روز کردند و شرکت جین استریت(Jane Street) را به عنوان عامل مجاز خود نامگذاری کردند.
  • شرکت جین استریت متعلق به کارفرمای سابق و بنیانگذار صرافی FTX سام بانکمن-فرید و کارولین الیسون(Caroline Elison) از آلامیدا ریسرچ(Alameda Research) بود.
  • از سوی دیگر ، جنگ بر سر تعیین کارمزدهای ETF آغاز شده است، با شرکت فیدلیتی با پیشنهاد 39 bps، تا کنون عنوان پایین ترین پیشنهاد در بازار را به خود اختصاص داده است.

 

این روزها رویدادهای مربوط به ETF بیت کوین، در صدر اخبار بازار ارزهای دیجیتال قرار دارند و امروز قرار است شاهد رویدادی دیگر نیز در این زمینه باشیم. برنامه بر این بود تا تاریخ 10 ژانویه شرکتهای فیدلیتی و والکری فرم های S-1 خود را به عنوان اصلاحیه ثبت کنند، حال که این شرکت ها فرم S-1 خود را ثبت کرده اند نکته جالبی در آن وجود دارد که این شرکتها عامل مجاز خود را شرکتی معرفی کردند که با مجرمان سابق پرونده صرافی FTX در ارتباط بوده اند.

 

شرکتی مرتبط با صرافی FTX در شرف پیوستن به بازار ETF بیت کوین است

شرکتهای فیدلیتی و والکری روز جمعه شرکت جین استریت را به عنوان عامل مجاز خود در خصوص ETF بیتکوین معرفی کردند. شرکت جین استریت یکی از بزرگترین بازارسازان در جهان می باشد که پورتفوی آن تا ماه اوت 2023 بالغ بر 300 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. اما هویت شرکت آنها در بازار کریپتو بیش از هر شرکت معامله گر ETF دیگری به سام بنکمن فرید، بنیانگذار FTX و کارولین الیسون، مدیر آلامیدا ریسرچ گره خورده است. جین استریت علاوه بر بسیاری از کارمندان سابق صرافی FTX، حتی کسانی را که متهم هم شده بودند نیز به کار می گرفت. با این حال به لطف مدیریت جین استریت در طول بحران بازار و طی دوره همه گیری کرونا در سال 2020، صندوق های این شرکت توانستند نقدینگی خود را حفظ کنند. همین امر باعث شده است که این شرکت به یکی از نام های پیشرو در بین شرکتهای مدیریت کننده ETF بیت کوین تبدیل شود.

 

توضیحات ارائه شده در مورد کارمزدهای ETF

متقاضیان هر روز قبل از تایید ETF بیت کوین در 10 ژانویه، جزئیات بیشتری را به فایل های خود اضافه کرده و آنها را روز می کنند. مسئله مهمی که در مورد ETF وجود دارد، بحث کارمزدها است. طبق اطلاعات موجود در پرونده، کارمزد ها می تواند از صفر تا 0.39 درصد متفاوت باشد. شرکت Investco Galaxy Bitcoin ETF اعلام کرده تا زمانی که دارایی های تحت مدیریت این شرکت به 5 میلیارد دلار برسد، کارمزدی دریافت نخواهد کرد. شرکت بلک راک نیز احتمالاً کارمزدهای خود را روی 80 واحد(80 basis point) تعیین کند، و نام شرکت فیدلیتی با 39 واحد، به عنوان شرکتی که کمترین میزان کارمزد را دارد مطرح شده است.

بلک راک این امکان را دارد تا بیشترین سرمایه را در این بازار جذب کند و اما شرکت فیدلیتی در حال حاضر با دریافت کمترین کارمزد ها می تواند به عنوان گزینه مناسبی در تصمیم گیری سرمایه گذاران به حساب آید.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز