تثبیت طلا در سطح 2040

تثبیت طلا در سطح 2040
خلاصه اخبار

با وجود ضعیف‌شدن دلار آمریکا و بازدهی پائین‌تر اوراق قرضه و احتمال افزایش بهای طلا، فلز زرد امروز در حوالی 2040 تثبیت شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در ساعات اولیه‌ی معاملات آسیایی روز چهارشنبه، سود خود را در حدود 2040 دلار تثبیت کرد. در حال حاضر، فلز زرد زیر سقف 2050 دلار باقی مانده است.

با این حال، این امکان وجود دارد که ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا (USD) و بازدهی پایین‌تر اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده قیمت طلا را در آستانه‌ی تعطیلات افزایش دهد.

آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو روز دوشنبه ضمن اشاره به عدم تعهد بانک مرکزی برای کاهش سریع نرخ بهره، بر افزایش انتظارات بازار برای انجام این اقدام تاکید کرد که البته با عملکرد فدرال رزرو مغایرت دارد. هفته‌ی گذشته، جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، نیز بر این موضوع خاطرنشان کرد که مقامات در حال حاضر واقعاً در مورد کاهش نرخ بهره صحبت نمی‌کنند.

و اما در چشم‌انداز آمار و ارقام کلیدی، اداره‌ی سرشماری ایالات متحده روز سه شنبه فاش کرد که مجوزهای ساختمانی از 1.498 میلیون به 1.46 میلیون کاهش یافته است که البته این میزان کمتر از توافق 1.47 میلیونی بازار است. در کنار آن، شروع به احداث مسکن در ماه نوامبر از 1.359 میلیون به 1.56 میلیون رسید که این مورد نیز بهتر از انتظار 1.36 میلیونی بازار بود. آنچه مسلم است آغاز امیدوارکننده‌ی مسکن نوامبر، در میان کاهش نرخ‌های وام مسکن، تقاضای قوی خریداران را منعکس می‌کند.

انتظار می‌رود اقتصاد چین در سال 2024 شاهد شرایط مساعدتر و فرصت‌های بیشتری نسبت به چالش‌ها باشد و سیاست‌های کلان اقتصادی همچنان به روند بهبود اقتصادی کمک کند. علاوه بر این، صندوق بین‌المللی پول (IMF) ضمن اشاره به بهبود قوی پس از همه‌گیری کووید-19، پیش‌بینی رشد خود را برای چین به 5.4 درصد در سال جاری اصلاح کرد.

بهبود اقتصادی

از آنجا که چین بزرگترین مصرف‌کننده طلا در جهان است، اخباری پیرامون تحولات مثبت اقتصاد چین می‌تواند منجر به رشد قیمت طلا شود.

علاوه بر این، بر اساس نظرسنجی رویترز، انتظار می‌رود بانک خلق چین (PBoC) نرخ‌های معیار وام را در روز چهارشنبه ثابت نگه دارد.

و اما در چشم‌انداز داده‌های کلیدی، معامله‌گران طلا پیش از آمار فروش خانه‌های موجود در ایالات متحده در روز چهارشنبه، تصمیم‌گیری نرخ PBoC را زیر نظر خواهند گرفت. افزون بر آن، در اواخر این هفته، تولید ناخالص داخلی سالانه ایالات متحده برای سه ماهه سوم و شاخص اصلی قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) به ترتیب در روزهای پنج‌شنبه و جمعه منتشر خواهند شد.

بدیهی است که این رویدادها می‌تواند رهنمونی برای معامله‌گران باشد و در یافتن فرصت‌های معاملاتی پیرامون طلا به آنها کمک کند.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز