کشش مثبتی برای نقره

کشش مثبتی برای نقره
خلاصه اخبار

نقره (XAG/USD) در روز سه‌شنبه مقداری کشش مثبت را به دست آورد و در اوایل جلسه‌ی معاملاتی اروپا به رشد متوسط روزانه خود ادامه داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» نقره (XAG/USD) در روز سه‌شنبه مقداری کشش مثبت را به دست آورد و در اوایل جلسه‌ی معاملاتی اروپا به رشد متوسط روزانه خود ادامه داد و در حال حاضر به نظر می‌رسد که یک سری باخت دو روزه را پشت سر گذاشته است.

گفتنی است فلز سفید در حال حاضر در محدوده 23.85 الی 23.90 دلار معامله می‌شود که به افزایش 0.30 درصدی در روز اشاره دارد. 

از منظر تکنیکال، بهبود اخیر از اواسط 22.00 دلار یا پایین‌ترین سطح یک ماهه‌ی هفته‌ی گذشته، برای یافتن پذیرش بالاتر از سطح فیبوناچی اصلاحی 50 درصدی نزولی از اوج نوسانی دسامبر تلاش کرد. علاوه بر این، نوسانگرهای نمودار روزانه، اگرچه از قلمرو نزولی بهبود یافته‌اند، هنوز موفق نشده‌اند کشش مثبتی به دست آورند و از این رو، احتیاط را برای معامله‌گران تهاجمی صعودی تضمین می‌کنند.

با این حال، عقب‌نشینی بعدی محدود می‌شود و به طلا XAG/USD اجازه می‌دهد بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه (200-SMA) باقی بماند. حمایت مذکور در حال حاضر نزدیک به منطقه‌ی 23.60 دلار است و باید به عنوان یک نقطه‌ی محوری کلیدی عمل کند. شکست متقاعد‌کننده در زیر این سطح، نقره XAG/USD را برای آزمایش سطوح زیر 23.00 دلار آسیب‌پذیر می‌کند که نشان‌دهنده‌ی پشتیبانی خط روند صعودی است که از اکتبر ادامه می‌یابد.

از طرف دیگر، شتاب فراتر از مرز 24.00 دلار ممکن است همچنان در نزدیکی منطقه 24.25 الی 24.30 دلار یا فیبوی 50 درصد با مقاومت سختی روبرو شود. گفتنی است قدرت پایدار فراتر از آن به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران صعودی تلقی می‌شود و به نقره XAG/USD اجازه می‌دهد تا مارک روانی 25.00 دلار را پس بگیرد. سپس مومنتوم حرکتی می‌تواند فراتر از مانع متوسط 25.25 دلار، به سمت منطقه 25.45 الی 25.50 دلار گسترش یابد.

سد مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه‌ی 26 دلاری یا بالاترین سطح از 5 می که در اوایل این ماه لمس شد، مشاهده می‌شود که اگر به طور قاطع برطرف شود، زمینه را برای حرکت صعودی کوتاه‌مدت بیشتر فراهم می‌کند.

نمودار روزانه نقره

نمودار روزانه نقره

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز