چشم‌انداز کوتاه‌مدت نقره، مثبت

چشم‌انداز کوتاه‌مدت نقره، مثبت
خلاصه اخبار

نقره (XAG/USD) وارد مرحله‌ی تثبیت صعودی می‌شود و در نیمه‌ی اول جلسه‌ی اروپا در روز سه شنبه، در یک باند معاملاتی باریک درست بالای سطح 24 دلار نوسان می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» نقره (XAG/USD) وارد مرحله‌ی تثبیت صعودی می‌شود و در نیمه‌ی اول جلسه‌ی اروپا در روز سه شنبه، در یک باند معاملاتی باریک درست بالای سطح 24 دلار نوسان می‌کند.

با این حال، فلز سفید در فاصله‌ی قابل توجهی با بالاترین سطح نزدیک به سه ماه گذشته که روز دوشنبه به آن رسید، باقی می‌ماند و به نظر می‌رسد که آماده است حرکت مثبت اخیر خود را که در دو هفته‌ی گذشته شاهد آن بودیم، ادامه دهد.

از منظر تکنیکال، شکست اخیر از طریق میانگین متحرک ساده 200 روزه (200-SMA) و قدرت متعاقب آن فراتر از رقم گرد 24.00 دلار، به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران صعودی تلقی می‌شد. علاوه بر این، نوسانگرها در نمودار روزانه به راحتی در قلمرو مثبت قرار دارند و هنوز از استقرار در منطقه خرید اشباع فاصله گرفته‌اند که این امر تاییدی بر چشم‌انداز مثبت کوتاه‌مدت نقره XAG/USD است.

از این رو، هر نزول معنی‌داری ممکن است همچنان به عنوان یک فرصت خرید در نزدیکی نقطه‌ی شکست مقاومت فوق‌الذکر در نظر گرفته شود که اکنون نزدیک به 24.00 دلار به حمایت تبدیل شده است.

این موضوع باید به محدودکردن روند نزولی نقره XAG/USD نزدیک به SMA-200 روزه کمک کند. در حال حاضر این اندیکاتور نزدیک به منطقه 23.35-23.30 دلار قرار دارد. با این حال، شکست متقاعد‌کننده در زیر این سطح ممکن است باعث فروش فنی شود و راه را برای برخی روندهای نزولی‌ معنادار هموار کند.

در عین حال، به نظر می‌رسد نقره (XAG/USD) همچنان آماده تلاشی تازه برای غلبه بر مارک روانی 25.00 دلار است. گفتنی است مانع بعدی مربوطه نزدیک به منطقه 25.25 دلاری، یا اوج از ابتدای سال تاکنون است که قبلا در ماه مه لمس شد، که اگر این سطح به طور قاطع برطرف شود، سوگیری صعودی را مجدداً تایید می‌کند. سپس فلز سفید ممکن است حرکت مثبت به سمت بازپس‌گیری رقم گرد 26.00 دلاری را برای اولین بار از آوریل 2022 تسریع بخشد.

نمودار روزانه نقره

نمودار روزانه نقره

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز