نفت در چهارمین روز زیان متوالی

نفت در چهارمین روز زیان متوالی
خلاصه اخبار

با تثبیت دلار آمریکا امروز هر بشکه نفت خام (WTI) 74.25 دلار و نفت برنت 79.17 دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت نفت برای چهارمین روز متوالی با ضرر معامله می‌شود. هر بشکه نفت خام (WTI) 74.25 دلار و نفت برنت 79.17 دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

گفتنی است داده‌های ناامیدکننده‌ی اخیر از چین که حاکی از فقدان بهبودی در سال 2023 بود، در کنار کاهش تقاضا خبر خوبی برای بازارهای نفتی نیست. 

با بازگشت معامله‌گران آمریکایی به ایستگاه‌های معاملاتی خود، دلار آمریکا (USD) در دوشنبه ثابت و نزولی است. وقفه‌ی کوتاه آنها به دلیل روز شکرگزاری و جمعه سیاه باعث ضعف در ارز ایالات متحده شد. با نگاهی رو به جلو، نکات محوری در پایان هفته و نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده در عصر جمعه، رویدادهای مهم هفتگی را تکمیل می‌کنند.

تحلیل تکنیکال نفت

بررسی نمودارها نشان می‌دهد از آنجا که هیچگونه اقدام متقابلی برای مغایرت با عناصر نزولی فعلی وجود ندارد، می‌توان انتظار داشت که قیمت نفت بیشتر کاهش یابد. اما در صورت اضافه‌شدن عناصر نزولی بیشتر، بهای نفت می‌تواند تا روز پنج‌شنبه به 67.00 دلار برسد.

در روند صعودی، 80.00 دلار یک سطح مقاومت کلیدی است که باید به دقت آن را تحت نظر گرفت. اگر نفت خام بتواند دوباره به بالاتر از آن سطح جهش کند، رقم 84.00 دلار (خط بنفش) به عنوان سطح بعدی را برای مشاهده فشار فروش یا کاهش سود به دنبال دارد. در صورتی که قیمت نفت بتواند در بالاترین حد خود تثبیت شود، مومنتوم صعودی این سقوط نزدیک به سطح 93.00 دلار ممکن است دوباره به بازی برگردد.

از جنبه نزولی، معامله‌گران شاهد تشکیل یک کف نرم نزدیک به 74.00 دلار هستند. این سطح به عنوان آخرین خط دفاعی قبل از ورود به 70.00 دلار و پایین‌تر عمل می‌کند. رقم بعدی، 67.00 دلار است که در کنار آن، کف سه گانه از ژوئن به عنوان سطح حمایت بعدی برای معامله قلمداد می‌شود.

نمودار قیمت نفت

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز