رشد 129درصدی سود خالص هلدینگ انرژی شستا در 6ماه

رشد 129درصدی سود خالص هلدینگ انرژی شستا در 6ماه
خلاصه اخبار

سود خالص هلدینگ انرژی شستا در ۶ماه نخست سال۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۲۹درصد رشد به عدد ۲۶۴میلیارد تومان رسید. به گزارش شستا رسانه، جلسه ارزیابی عملکرد ۶ماهه نخست سال۱۴۰۲ شرکت مدیریت توسعه انرژی تامین با حضور عارف نوروزی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و جمعی از معاونان و مدیران ارشد شستا و هلدینگ انرژی در محل سالن جلسات شستا برگزار شد. عارف نوروزی، سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ضمن استماع گزارش عملکرد هلدینگ انرژی شستا اظهار کرد: یکی از چالش‌های مهم پیش روی نیروگاه‌ها موضوع وصول مطالبات از وزارت نیرو است و با توجه به اینکه این چالش در هلدینگ انرژی نیز وجود دارد، باید پیگیری جدی برای وصول مطالبات معوق این شرکت صورت گیرد.

او با تاکید بر اینکه تکالیف مجمع باید با دقت و جدیت بیشتری مورد پیگیری قرار گیرد، گفت: مشکلات بیان‌شده درخصوص هلدینگ انرژی باید با تلاش مضاعفی برطرف شود تا سال آینده این مسائل و مشکلات تکرار نشود.

نوروزی همچنین با اشاره به لزوم ارائه گزارش از آخرین وضعیت پروژه‌های سنواتی هلدینگ انرژی افزود: انتظارات از مجموعه هلدینگ انرژی زیاد است. از این رو انتظار می‌رود مسائل به ترتیب اولویت حل و فصل شوند، در همین زمینه ضمن بررسی و پیگیری پرونده‌های حقوقی، گزارشی از آخرین وضعیت این پرونده‌ها همراه با جزئیات به شستا ارسال شود.

در ابتدای این نشست ابوالقاسم احمدی‌مهر، مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه انرژی تامین با ارائه گزارشی از فعالیت‌های هلدینگ در 6ماه نخست سال مالی منتهی به 29اسفند1402اظهار کرد: در حال حاضر هلدینگ انرژی شستا بیش از 3.3درصد از ظرفیت نامی کشور، برق تولید می‌کند و با انجام تعمیرات اساسی در سال گذشته، این هلدینگ موفق شد در 6ماه نخست سال، بیش از 7میلیون مگاوات ساعت برق همزمان با شروع پیک مصرف تولید کند. او ادامه داد: هلدینگ انرژی شستا با 5شرکت مدیریتی و 3شرکت غیرمدیریتی که 100درصد پرتفوی آن نیز غیربورسی است، توانسته در دوره 6ماه نخست1402، میزان 650میلیار تومان درآمد عملیاتی (فروش) را محقق کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 50درصد افزایش داشته است. مدیرعامل هلدینگ انرژی شستا افزود: همچنین این شرکت در دوره مذکور با رشد 75درصدی 320میلیارد تومان سود عملیاتی را محقق کرده است. همچنین سود خالص هلدینگ انرژی نیز با افزایش 129درصدی به رقم 264میلیارد تومان رسیده است. احمدی‌مهر همچنین درخصوص آخرین وضعیت پروژه‌های در دست احداث این شرکت اظهار کرد: در 6ماه گذشته موفق به تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز پروژه‌ها از طرق مختلف همچون فروش اوراق بدهی، تسهیلات بانکی شدیم. در این راستا امیدوار هستیم که به زودی شاهد افتتاح فاز نخست پروژه آب‌شیرین‌کن کرگان به میزان 5هزار متر مکعب در شبانه روز باشیم. البته در تلاش هستیم با تامین مالی از طریق تسهیلات بانکی، فاز دوم نیروگاه 12مگاواتی گرمسار نیز در سال آینده به بهره‌برداری برسد./ سازمان تامین اجتماعی

مرجع: دنیای اقتصاد