خریدار دلار ستاره سهیل شد؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 28 آبان

خریدار دلار ستاره سهیل شد؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 28 آبان
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: در معاملات نقدی روز گذشته قیمت دلار از مرز حمایتی ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان عقب‌نشینی کرد. دسته‌ای از معامله‌گران می‌گفتند که خریدار دلار، ستارهٔ سهیل شده است.

 به گزارش اقتصادنیوز، بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری حکایت از آن دارد که قیمت دلار در ابتدای معاملات نقدی روز شنبه با 50 هزار و 550 تومان روانه بازار شد و در نیمه دوم معاملات نقدی با همین قیمت به فروش رسید که در مقایسه با روز پنجشنبه هفته قبل کاهش تقریباً 300 تومانی را نشان می‌دهد. در معاملات پشت خطی شنبه هم کمتر کسی در موقعیت خرید دلار قرار گرفت و اسکناس آمریکایی در حدود 50 هزار و 650 تومان به کار خود پایان داد.

 پیش‌ از این فعالان بازار گفته بودند اگر قیمت دلار از حمایتی 50 هزار و 800 تومان عقب‌نشینی کند در مرحله بعدی به سمت 50 هزار و 300 تومان حرکت خواهد کرد و پس از کف‌زنی دوباره به سمت پله‌های بالاتر گام خواهد برداشت .

 در هرات هم قیمت دلار روز گذشته با 50 هزار و 650 تومان راهی بازار شد و در نیمه‌روز با 50 هزار و 420 تومان معامله شد که نسبت به دو روز قبل 180 تومان عقب‌نشینی کرده است. البته در واپسین ساعات بازار هرات، نرخ دلار 50 هزار و 350 تومان بود.

 به عقیده تحلیلگران اقتصادی درصورتی‌که قیمت دلار هرات بالای مرز مقاومت 50 هزار و 300 تومان تثبیت دهد در گام بعدی محدوده مهم‌تر مقاومتی آن 50 هزار و 500 تا 700 تومان است که در صورت شکستن آن، روند صعودی می‌شود.

سایه سنگین‌قیمت دلار روی بازار سکه / پیش‌بینی قیمت سکه امروز 28 آبان

 علاوه بر دلار روز قبل نرخ حواله درهم نیز مسیر نزول را دنبال کرد. قیمت درهم که در معاملات نقدی عصر پنجشنبه گذشته با 13 هزار و 970 تومان بسته شده بود دیروز با 13 هزار و 930 تومان شروع به کار کرد و در ادامه معاملات تا 13 هزار و 900 تومان پایین آمد.

تحلیلگران اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند که در شرایط کنونی معامله‌گران بر این باورند که اگر قیمت درهم در کانال 13 هزار تومان تثبیت دهد، قیمت دلار تهران نیز در کانال 50 هزار تومان ماندگار خواهد شد؛ اما در غیر این صورت به کانال بالا باز می‌گردد.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز