درخشش یورو در برابر دلار

درخشش یورو در برابر دلار
خلاصه اخبار

یورو امروز در برابر دلار آمریکا اندکی افزایش یافت و جفت تجاری یورو/دلار (EUR/USD) در میان ترکیبی از شاخص‌های اقتصادی از هر دو منطقه به 1.0883 رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، دلار آمریکا در روز جمعه و در پی انتشار مجموعه‌ای از گزارش‌های اقتصادی ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌شده‌ها تلاش ‌کرد تا جایگاه خود را تثبیت کند. یورو امروز در برابر دلار آمریکا اندکی افزایش یافت و جفت تجاری یورو/دلار (EUR/USD) در میان ترکیبی از شاخص‌های اقتصادی از هر دو منطقه به 1.0883 رسید. نتایج حساب جاری منطقه یورو فراتر از انتظارات بود که تا حدودی از ارز واحد حمایت کرد.

در معاملات اولیه‌ی امروز، جفت ارز یورو/دلار EUR/USD نزدیک به سطح پایدار تقریباً 1.0850 معامله شد. به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر افزایش مطالبات بیکاری در ایالات متحده به حدود 231000 نفر و کاهش تولید صنعتی به میزان تقریباً نیم درصدی در ماه اکتبر، دلار آمریکا دستخوش کاهش تقاضا شد. علاوه بر آن، مسیر کاهش بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده نیز هموار شد و بازدهی معیار، با کاهش نزدیک به یک درصدی، به حدود 4.4 درصد رسید.

 اما با وجود داده‌های مثبت بخش مسکن که در اواخر روز منتشر شد، روند نزولی دلار آمریکا که پیشتر در سایه‌ی نتایج ناامیدکننده اقتصادی، برجسته شده بود، همچنان ادامه یافت که همچنان عامل فشار بر ارز ایالات متحده بود.

 از منظر تکنیکال، حرکات جفت ارز یورو/دلار (EUR/USD) در محدوده 1.0887 و 1.0831 در نمودار H1 محدود شد. در ادامه، جفت ارز از زیر خط میانه پایینی چنگال صعودی بازگشت که نشان‌دهنده‌ی فشار صعودی قوی است.

یورو/دلار

تحلیلگران بر این باورند که اگر یورو/دلار EUR/USD موقعیت خود را بالاتر از این سطح فنی کلیدی حفظ کند، پتانسیل رشد بیشتر وجود خواهد داشت. از سوی دیگر، صعود به بالای قله امروزی 1.0892 حکایت از شتاب صعودی این جفت دارد.

 گفتنی است جو کلی بازار، کاملا خوشبینانه و البته محتاطانه بود و پیشروی در شاخص‌های سهام اروپا و ایالات متحده نیز دلالت بر ریسک مساعد داشت. شاخص یورو استاکس 50 به میزان 0.65 درصد افزایش یافت و معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده نیز، افزایش0.2 درصدی را تجربه کرد که به طور بالقوه، کمکی در مسیر افزایش هفتگی یورو/دلار EUR/USD بود.

در حوزه‌ی داده‌ها، فعالان بازار، اطلاعات مربوط به شروع مسکن و مجوزهای ساختمانی در ایالات متحده را تحت نظر گرفتند. با این حال، انتظار می‌رود احساسات ریسک گسترده‌تر همچنان نقش مهمی در تعیین جهت معاملات ایفا کند.

به طور خلاصه، در حالی که حرکت‌های کوتاه‌مدت، بیانگر یک سوگیری صعودی برای یورو/دلار آمریکا هستند، معامله‌گران داده‌های اقتصادی کلیدی را به همراه سیگنال‌های اقتصادی مختلف در کانون توجه قرار می‌دهند. اهمیت این داده‌ها از آن حیث است که می‌تواند بر بازارهای ارز جهانی تاثیر بگذارد.

 انگیزه معاملاتی

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز