یورو در برابر دلار، زیر سوال رفت

یورو در برابر دلار، زیر سوال رفت
خلاصه اخبار

در پی افزایش تقاضا برای دلار آمریکا، جفت ارز یورو/دلار (EUR/USD) در ساعات معاملاتی آسیا در روز پنج‌شنبه قدرت خود را از دست داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» جفت ارز یورو/دلار (EUR/USD) در ساعات معاملاتی آسیا در روز پنج‌شنبه قدرت خود را از دست داد.

گفتنی است تقاضای مجدد دلار آمریکا (USD) بر یورو/دلار آمریکا سنگینی می‌کند. در عین حال، شاخص دلار آمریکا پس از عقب‌نشینی به پایین‌ترین حد چند ماهه 104.00، به 104.50 رسید. جفت اصلی در حال حاضر نزدیک به 1.0835 معامله می‌شود که به کاهش 0.06% در مقیاس روزانه اشاره دارد.

داده‌های اقتصادی ایالات متحده در روز چهارشنبه حاکی از آن بود که اقتصاد ایالات متحده سرد می‌شود و بازارها نیز بر این باورند که فدرال رزرو به پایان چرخه‌ی انقباضی خود نزدیک شده است.

در حوزه‌ی داده‌های کلیدی، شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده (PPI) از 0.4 درصد افزایش در سپتامبر، به میزان 0.5 درصد در ماه اکتبر عقب‌نشینی کرد. علاوه بر این، خرده‌فروشی در مدت مشابه، نتوانست انتظارات مبنی بر کاهش 0.3 درصدی را برآورده کند و 0.1 درصد کاهش یافت. میزان خرده فروشی اصلی نیز 0.2% نسبت به 0.6% قبلی رشد داشت.

همچنین در چشم‌انداز ارز واحد، تولید صنعتی منطقه یورو در ماه سپتامبر، در مقایسه با 0.6 درصد رشد قبلی، 1.1 درصد کاهش یافت که در مقیاس سالانه، این رقم نسبت به 5.1 درصد کاهش در قرائت قبلی، 6.9 درصد افت را به تصویر می‌کشد و به نوبه‌ی خود فشار فروش را بر یورو در برابر دلار وارد می‌کند.

با نگاهی به سوی آینده، فعالان بازار سخنرانی لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) را در اواخر روز پنج‌شنبه زیر نظر خواهند داشت. غیر از آن، مطالبات اولیه‌ی بیکاری هفتگی ایالات متحده برای هفته منتهی به 11 نوامبر نیز در کانون توجه خواهند بود. ناگفته نماند این ارقام می‌تواند جهت‌گیری روشنی به جفت یورو/دلار آمریکا بدهد.

یورو/دلار

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز