ورق یورو/دلار برگشت!

ورق یورو/دلار برگشت!
خلاصه اخبار

با وجود ریسک‌پذیری در بازار و تلاش دلار آمریکا برای جهش، یورو/دلار (EUR/USD) در ساعات معاملاتی اروپا در روز چهارشنبه، با کاهش به سمت 1.0850 می‌رود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» یورو/دلار (EUR/USD) در ساعات معاملاتی اروپا در روز چهارشنبه، با کاهش به سمت 1.0850 می‌رود.

با اینکه ریسک‌پذیری در بازارها تا حدی بهبود یافته است، دلار آمریکا همچنان در حال تلاش است تا از تورم موجود در ایالات متحده، بهره‌برداری کند و جهش ملایمی را رقم بزند.

اما در حوزه‌ی گزارش‌های کلیدی، داده‌های خرده‌فروشی، تولید صنعتی منطقه یورو و PPI ایالات متحده برای انگیزه‌های معاملاتی جدید، در کانون توجه قرار دارند.

بررسی اجمالی بنیادین یورو/دلار

با نگاهی به نوسانات جفت‌ارزها در روزهای اخیر می‌توان مشاهده کرد که یورو/دلار آمریکا در روز سه‌شنبه به سطح 1.0900 و در واقع به بالاترین سطح خود از اواخر آگوست رسید. گفتنی است این جفت‌ارز، رشد فعلی خود را مدیون فشار شدید فروش دلار آمریکا (USD) است که در پی انتشار داده‌های تورمی ماه اکتبر رقم خورد. در ادامه‌ی مسیر و در اوایل روز چهارشنبه، این جفت ارز اندکی کاهش یافت و توانست بالای 1.0850 تثبیت شود.

یورو/دلار

اما در بازارهای مالی، زمزمه‌هایی در بین سرمایه‌گذاران مبنی بر احتمال تغییر سیاست فدرال رزرو در نیمه‌ی دوم سال آینده، و در پی آن، کاهش شدید بازده 10 ساله ایالات متحده سر گرفت. در نتیجه، شاخص‌های اصلی وال استریت افزایش یافت و شاخص دلار نیز 1.5 درصد از دست داد.

در چشم‌انداز داده‌ها، اداره آمار کار ایالات متحده روز سه‌شنبه گزارش داد که تورم در ایالات متحده که با تغییر در شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) اندازه‌گیری می‌شود، از 3.7 درصد در سپتامبر به 3.2 درصد در اکتبر کاهش یافته است. علاوه بر آن، شاخص بهای مصرف کننده در مقیاس ماهانه، ثابت ماند، در حالی که شاخص اصلی قیمت مصرف کننده، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، 0.2 درصد افزایش را ثبت کرد.

به علاوه، گزارش تولید صنعتی و تراز تجاری سپتامبر نیز در سند اقتصادی اروپا ارائه خواهد شد، اما بعید است که این داده‌ها واکنشی را در بازار ایجاد کنند. در نیمه‌ی دوم روز، بازارها توجه زیادی به داده‌های مربوط به خرده‌فروشی اکتبر و شاخص قیمت تولیدکننده از ایالات متحده خواهند داشت.

با این حال، چنانچه تغییر منفی محسوسی در خلق و خوی ریسک ایجاد شود، حتی اگر داده‌ها قوی‌تر از پیش‌بینی‌ها باشند، دلار آمریکا می‌تواند در برابر رقبای خود مقاومت کند.

دلار آمریکا

بررسی اجمالی تکنیکال یورو/دلار

یورو/دلار (EUR/USD) از مرز بالای کانال رگرسیون صعودی عبور کرد و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار 4 ساعته به بالای 80 رسید و شرایط اشباع خرید را در کوتاه‌مدت برجسته کرد.

در جهت نزولی، 1.0850 (فیبوناچی 50% اصلاح روند نزولی جولای-اکتبر) به عنوان حمایت فوری قبل از سطوح 1.0800 (سطح روانی، سطح ایستا) و 1.0750 (فیبوناچی 38.2% اصلاحی) همسو می‌شود.

افزون بر آن، سطح 1.0900 (سطح روانی، سطح ایستا) اولین مقاومت را قبل از 1.0950 (فیبوناچی 61.8% اصلاحی) و 1.1000 (سطح روانی، سطح ایستا) تشکیل می‌دهد.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز