شاخص دلار، سودها را حفظ کرد

شاخص دلار، سودها را حفظ کرد
خلاصه اخبار

دلار در روز دوشنبه در برابر ین ژاپن، به 151.85 ین یا بالاترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، دلار در روز دوشنبه در برابر ین ژاپن ، به 151.85 ین یا بالاترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته رسید؛ گفتنی است ارز ایالات متحده آخرین بار 0.2 درصد افزایش داشت، در حالی که هفته‌ی گذشته در بزرگترین جهش هفتگی در برابر ین، حدود 1.4 درصد افزایش یافت و بالاترین سطح از اکتبر 2022 را از آن خود کرد. البته این افزایش ناگهانی را می‌توان به کاهش انتظارات برای تعدیل نرخ بهره‌ی فدرال رزرو آمریکا در سال آینده نسبت داد.

شاخص دلار نیز که ارزش دلار را در برابر سایر ارزهای اصلی اندازه‌گیری می‌کند، در حدود 105.80 رشد یافت و بیشتر سودهای هفته‌ی گذشته را برای خود نگه داشت.

گرچه ین که امسال تقریباً 14 درصد کاهش داشت، دوباره تضعیف شد، اما آرامش مقامات ژاپنی تا حدی غیرعادی به نظر می‌رسید. با این حال، بازارها در انتظار مداخله‌ی احتمالی مقامات به منظور تقویت ارز ژاپن بودند.

هم‌اکنون در بخش داده‌ها، تمرکز بر روی شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در روز سه شنبه است.

در پی اظهارات برخی سیاستگذاران فدرال رزرو، روند بازدهی خزانه‌داری و دلار آمریکا تغییر کرد. از بین آنها می‌توان به بیانات رئیس جروم پاول اشاره کرد که هفته‌ی گذشته به عدم اتمام پروژه‌ی مبارزه با تورم اشاره کرد که از یک سو، عاملی برای کاهش نرخ‌های بازار و متعاقب آن، افزایش بازدهی خزانه‌داری کوتاه‌مدت شد و از سوی دیگر، از دلار آمریکا حمایت کرد.

ارزش دلار

افزون بر آن، کیت جوکس، استراتژیست سوسایت جنرال با اشاره به تردید مقامات در مورد اوج ارزش دلار، با توجه به کندشدن اقتصاد ایالات متحده، بازار را در انتظار تایید ارزش‌گذاری دلار برشمرد.

وی همچنین ضمن تاکید بر بازده اوراق قرضه آمریکا، خاطرنشان کرد که هنوز بازارها شاهد افزایش نهایی ین نشده‌اند.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس، نیز در کنار تاثیرگذاری داده‌ها، از صف طویل سخنرانان فدرال‌رزرو در این هفته سخن گفت که احتمالاً همچون پاول، درها را برای افزایش‌های بیشتر باز خواهند گذاشت.

سیمپسون همچنین با توجه به بالاماندن تورم و عدم حصول آن به هدف 2 درصدی فدرال رزرو، صحبت در مورد کاهش نرخ‌ها را به ضرر مقامات دانست.

در چشم‌انداز سایر ارزها، پوند در سایه‌ی انتشار میانگین درآمد هفتگی بریتانیا در روز سه‌شنبه و شاخص CPI در روز چهارشنبه، در سطح 1.2231 دلار ثابت ماند. گفتنی است انتشار داده‌های تولید ناخالص داخلی در هفته‌ی گذشته که حکایت از فقدان رشد اقتصادی داشت، بر ارز انگلیس مؤثر واقع شد.

و در نهایت، یورو با نوسان در حدود 1.0693 دلار، تقریباً در برابر ارز ایالات متحده ثابت بود. 

CPI

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز