آیا تورم یار غار دلار است؟!

آیا تورم یار غار دلار است؟!
خلاصه اخبار

داده‌های تورمی هفته‌ی آینده، به منزله‌ی ابزاری برای تصمیم‌گیری آتی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره است و این امر بر دلار آمریکا تأثیر می‌گذارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، سایت «اف ایکس استریت» در یک یادداشت تحلیلی، رویدادهای بازارهای مالی و گزارش‌های آماری پیش رو را بررسی می‌کند و با طرح این پرسش که «آیا تورم آمریکا بار دیگر از دلار حمایت خواهد کرد؟» داده‌های کلیدی تاثیرگذار بر ارز ایالات متحده را به چالش می‌کشد.

بدون شک نقطه‌ی اوج این هفته، آمار تورم آمریکا در ماه اکتبر خواهد بود که قرار است روز سه شنبه منتشر شود و بدان دلیل که تاثیر به‌سزایی در تصمیم‌گیری‌های آتی و جهت‌گیری‌های بازار دارد، در کانون توجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران خواهد بود.

گفتنی است اگر آمار و ارقام تورم حقیقتاً غافلگیرکننده و باعث شگفتی باشد، اقدام به افزایش نرخ از سوی فدرال رزرو را برمی‌انگیزد و به دنبال آن، طبیعی است که دلار، از این موقعیت استفاده کند و قدرت دوباره‌ای بگیرد. با این حال، اغلب تحلیلگران بر این باورند که بعید است که سطح تورم آنچنان چشمگیر باشد که بتوان موضوع افزایش بیشتر نرخ بهره را یک عمل قطعی و انجام‌شده در نظر گرفت.

افزون بر داده‌های روز سه‌شنبه، پیش از نشست بعدی فدرال رزرو، گزارش مهم دیگری در حوزه‌ی بازار کار و داده‌های جامع‌تری از تورم ارائه خواهد شد که این داده‌های آماری، از نظر ارائه‌ی تصویری کلی‌تر از دورنمای پیش رو، حائر اهمیت خواهند بود. در ادامه، گزارش خرده‌فروشی که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود، ممکن است نقطه‌ی شروعی برای انعکاس بازتاب افزایش نرخ بهره در هفته‌های آینده باشد. در این حوزه، گرچه اقتصاددانان، انتظار کاهش بیشتر از توافق بلومبرگ را دارند، اما احتمالاً نرخ‌های تورمی فراتر از حد انتظار، بر گزارش خرده‌فروشی ضعیف‌تر مسلط خواهد شد.

با تمام آنچه گفته شد، اکثر فعالان بازار احتمال قوی می‌دهند که در هفته‌های آینده، فدرال رزرو به افزایش نرخ‌ها اقدام نخواهد کرد و حتی در جهت مخالف، به سمت کاهش نرخ‌ها متمایل خواهد شد و این همان نقطه‌ای است که برای دلار حامل خبرهای بدی است و انتظار می‌رود که این رویکرد میانه‌روی مقامات، ارز ایالات متحده را بر آن دارد که سر از مسیر نزولی در آورد و کاهش‌های آتی را استارت بزند. 

دلار آمریکا

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز