جهشی که برای پوند/دلار دشوار بود

جهشی که برای پوند/دلار دشوار بود
خلاصه اخبار

پوند/دلار (GBP/USD) پس از بسته‌شدن چهارمین روز متوالی در قلمرو منفی در روز پنج‌شنبه، مسیر حصول به جهشی روز جمعه و حرکت به سمت سطح 1.2200 را دشوار می‌یابد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، پوند/دلار (GBP/USD) در معاملات ابتدایی آمریکا، روند نزولی خود را به زیر سطح 1.2200 امتداد داد.

داده‌های بریتانیا حاکی از آن بود که تولید ناخالص داخلی با نرخ سالانه 0.6 درصد در سه ماهه سوم رشد کرده است که این مقدار فراتر از انتظارات بود. با این وجود، این ارقام کمک چندانی در تقویت این جفت نکرد و سرمایه‌گذاران به منظور جهت‌گیری آتی، در انتظار آمار رده اول هفته‌ی آینده هستند.

تحلیل اجمالی بنیادین پوند/دلار

پوند/دلار (GBP/USD) پس از بسته‌شدن چهارمین روز متوالی در قلمرو منفی در روز پنج‌شنبه، مسیر حصول به جهشی در اوایل جمعه و حرکت به سمت سطحی بالاتر از 1.2200 را دشوار می‌یابد.

براساس گزارش دفتر آمار ملی (ONS) صبح اروپا، تولید ناخالص داخلی (GDP) با نرخ سالانه 0.6 درصد در سه ماهه سوم افزایش یافته است. گفتنی است این قرائت اندکی بهتر از انتظار 0.5% بازار بود و با نرخ رشد سه ماهه دوم مطابقت داشت.

اما در حالی که در بخش تولید 0.1 درصد رشد مشاهده شد، سایر داده‌های بریتانیا حکایت از رکود ماهانه تولید صنعتی در ماه سپتامبر داشتند. در نهایت، آمار کل سرمایه‌گذاری کسب و کار در سه ماهه‌ی سوم به میزان 4.2 درصد کاهش اشاره داشت.

آنچه مسلم است انتشار داده‌های مختلط اقتصاد کلان، نتوانست واکنش قابل توجهی را در پوند/دلار آمریکا برانگیزد.

البته در بررسی نوسانات هفته‌ی قبل می‌توان مشاهده کرد که اواخر روز پنج‌شنبه، پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو از عدم اطمینان از موضع سیاست پولی محدودکننده برای تعدیل تورم سخن گفت، دلار آمریکا (USD) در برابر رقبای خود تقویت شد که به نوبه‌ی خود بر نوسانات این جفت تاثیر گذاشت.

نوسانات دلار

از طرفی، ابزار CME نظارت بر نرخ فدرال حاکی از آن است که بازارها همچنان با 90 درصد احتمال بر این باورند که فدرال رزرو بر سیاست‌های فعلی خود پایبند خواهد ماند.

و اما در ادامه‌ی مسیر، در صورتی که سایر سیاست‌گذاران بر خلاف انتظارات بازار پیش روند و لحن مشابهی را اتخاذ کنند، یقینا دلار آمریکا در آستانه‌ی آخر هفته، قدرت بیشتری به دست خواهد آورد. البته شکی نیست که یک تغییر مثبت در تمایلات ریسک می‌تواند سود دلار را در جلسه‌ی آمریکا محدود کند.

در کنار این‌ها، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده نیز در روز تغییر اندکی را منعکس کرد.

تحلیل اجمالی تکنیکال

اگر پوند/دلار (GBP/USD) به زیر حمایت قوی 1.2200 که در واقع، سطح فیبوناچی اصلاحی 23.6% آخرین روند نزولی و میانگین متحرک ساده 100 دوره‌ای است، سقوط، و آن را به عنوان مقاومت تایید کند، سطوح 1.2140 (سطح ایستا) و 1.2100 (سطح استاتیک) می‌توانند به عنوان اهداف نزولی بعدی تعیین شوند.

در روند صعودی، سطح 1.2250 (SMA 50 دوره‌ای) به عنوان مقاومت پویا قبل از 1.2275 (SMA-20) و 1.2300 (فیبوناچی 38.2% اصلاحی) همسو می‌شوند.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز