قیمت دلار و سکه صعودی شدند/ طلا ریزش کرد!

قیمت دلار و سکه صعودی شدند/ طلا ریزش کرد!
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: قیمت دلار و سکه امروز شنبه ۲۰ آبان ماه مسیر رشد را دنبال کردند اما قیمت طلا نزولی شد.

به گزارش اقتصادنیوز، طبق ادعای معامله‌گران بازار ارز تهران مهم‌ترین فاند بازار در این روزها اخبار جنگ غزه است. در همین راستا سید ابراهیم رئیسی امروز به‌منظور شرکت در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی با موضوع فلسطین وارد ریاض شد و با بن سلمان سلمان، ولیعهد عربستان، السیسی، رئیس جمهور مصر و… دیدار و گفتگو کرد.

 این سفر در واقع، نخستین سفر رسمی رئیس‌جمهور ایران به عربستان پس از یک دهه محسوب می‌شود و به همین دلیل مورد توجه بلزیگران دلار قرار گرفته بود.

در کنار عوامل ذکر شده، معامله‌گران امروز دومین سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را زیر نظر خواهد گرفتند.

بنابر گفته معامله گران بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری شاهد نوسان صعودی قیمت دلار بود. اسکناس آمریکایی که در معاملات پشت خطی روز جمعه در حدود 51 هزار و 250 تومان بسته شده بود؛ امروز شنبه 20 آبان‌ماه با 51 هزار و 300 تومان روانه بازار شد و در نیمه ظهر بر روی 51 هزار و 400 تومان قرار گرفت.

البته در واپسین ساعات معاملات نقدی نرخ دلار بین 51 هزارو 300تومان تا 51 هزارو 500 تومان بود.

همچنین امروز هرات هم شاهد افرایش قیمت دلار بود. نرخ دلار هرات در پشت خط جمعه با 51 هزار و 100 تومان به کار خود پایان داد؛ اما امروز تا 51 هزار و 300 تومان بالا رفت. اما عصر امروز در حدود 51 هزارو 120 تومان نرخ گذاری شد‌.این در حالی است که هفته قبل قیمت دلار در هرات تا سطح 50 هزار رو 800 تومان پایین آمده بود و برخی تصور می کردند که اسکناس آمریکای در این بازار تا نیمه کانال 50 هزار تومان عقب‌نشینی خواهد کرد.

از سوی دیگر نرخ حواله درهم در نیمه ظهر امروز با رشد 40 تومانی نسبت به دو روز قبل با 14 هزار و 110 تومان معامله شد. نرخ برابری درهم به دلار هم امروز در حول‌وحوش 51 هزار و 800 تومان محاسبه شد که نسبت به قیمت نقدی 400 تومان بالاتر بود. در واقع حباب درهم منفی است. حباب منفی به این معناست که قیمت بازار از ارزش ذاتی کمتر باشد و این امر می‌تواند به‌تدریج سطح تقاضا را افزایشی کند.

اما در انتهای روز قیمت درهم تمام مسیر صعودی امروز را برگشت و نسبت به عصر پنجشنبه گذشته رنج‌شد و با 14 هزارو 40 تومان به فروش رسید.

همچنین در روز جمعه قیمت طلای جهانی با ثبت ریزش قابل‌توجه، از 1957 دلار تا سطح 1933 دلار عقب‌نشینی کرد؛ اما در نهایت با 1938 دلار به فروش رسید.

در بازار داخلی ایران قیمت هر گرم طلا در داخل ایران با 2 میلیون و 419 هزار و 900 تومان معامله شد که نسبت به‌ روز پنجشنبه تقریباً 18 هزار تومان افت کرده است.

همچنین قیمت سکه امامی امروز به دنبال کاهش قیمت اونس طلا تا پله نهم کانال 29 میلیون تومان پایین آمد؛ اما در ساعات پایانی معاملات به 29 هزار و 50 تومان رسید که در مقایسه با دو روز 50 هزار تومان بالاتر بود‌.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز