ین ژاپن، روند قبلی را معکوس کرد

ین ژاپن، روند قبلی را معکوس کرد
خلاصه اخبار

در پی اظهارات جروم پاول مبنی بر تداوم افزایش نرخ بهره، ین ژاپن در برابر دلار در سطح 151.44 معامله شد که نسبت به جلسه‌ی قبل 0.06 درصد افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اینوستینگ» کاهش ارزش ین ژاپن در روز جمعه، شتاب گرفت و به بالاترین سطح خود در 33 سال گذشته نزدیک شد.

در این روند، اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو که سیگنال‌هایی مبنی بر تداوم افزایش نرخ بهره در مواجهه با نگرانی‌های مداوم تورم داشت، تاثیرگذار بود. ین در برابر دلار در سطح 151.44 معامله شد که نسبت به جلسه‌ی قبل 0.06 درصد افزایش یافت.

روز پنج‌شنبه، پاول بار دیگر ضمن تکرار موضع تندروانه‌ در مورد نرخ‌های بهره، انتظارات بازار را که کاهش نرخ‌ها را در سال 2024 پیش‌بینی کرده بودند، به چالش کشید. اظهارات وی بر تردیدها در مورد دستیابی به نرخ تورم 2 درصدی فدرال رزرو با چارچوب سیاست فعلی تاکید کرد که باعث تغییر در پیش‌بینی‌های بازار برای یک احتمال بالقوه‌ی کاهش نرخ بهره در اواسط سال 2024 از ژوئن تا ژوئیه شد.

گفتنی است این موضع با کاهش ماهانه‌ی 1.42 درصدی، به بدترین عملکرد ین از اوت تاکنون کمک کرده است.

با نگاهی به نوسانات اخیر ارز ژاپن می‌توان مشاهده کرد که کاهش ارزش این ارز در ماه گذشته قابل توجه بوده است و در 31 اکتبر به کمترین میزان در یک سال گذشته یعنی 151.72 در برابر دلار رسید و اکنون به اوج خود نزدیک شده که از سطح 151.96 مشاهده نشده است.

با وجود نگرانی‌های فزاینده در مورد نیاز به مداخله در بازارهای ارز برای تثبیت ین و کاهش اثرات بالقوه بر اقتصاد ژاپن، کاهش شدید ین توجه وزارت دارایی ژاپن (MOF) را به خود جلب کرده است. از آنجا که ارزش ارز به سطوح بحرانی نزدیک می‌شود که پیش از این، اقدامات رسمی مقامات دولتی را برانگیخت، وزارت دارایی به دقت این تحولات را رصد می‌کند.

ین ژاپن

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز