یورو/دلار، تحت فشار

یورو/دلار، تحت فشار
خلاصه اخبار

یورو/دلار (EUR/USD) در آخرین جلسه‌ی معاملاتی روز پنج‌شنبه آمریکا تحت فشار نزولی قرار گرفت و به زیر 1.0700 سقوط کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» یورو/دلار (EUR/USD) در روز جمعه در تلاش برای یافتن جهت، در باند باریک زیر 1.0700 نوسان کرد.

وال استریت پس از رکود روز پنج‌شنبه در بازار به رنگ سبز معامله می‌شود که بر تقاضای دلار آمریکا تاثیر گذاشته است.

اما در حوزه‌ی داده‌ها، شاخص اعتماد مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان، نتوانست انتظارات را برآورده کند و از 63.8 در اکتبر به 60.4 در نوامبر کاهش یافت.

تحلیل اجمالی بنیادین یورو/دلار

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هنگام شرکت در پانل سیاست پولی سازماندهی‌شده توسط صندوق بین‌المللی پول در روز پنج‌شنبه، با تاکید بر رویکرد وابسته به داده‌ها خاطرنشان کرد: «تصمیم‌گیری‌ ما در نشست بر مبنای مجموع داده‌های دریافتی و پیامدهای آنها برای چشم‌انداز فعالیت‌های اقتصادی و تورم خواهد بود.»

با این وجود، پاول به عدم اطمینان از دستیابی به یک سیاست «به اندازه‌ی کافی محدودکننده» اشاره کرد که نمی‌تواند تورم را در طول زمان به 2 درصد برساند. گفتنی است این اظهار نظر نه‌تنها باعث تقویت دلار آمریکا (USD) شد، بلکه حرکت یورو/دلار EUR/USD را به سمت جنوب تسریع کرد.

گذشته از آن، ابزار CME نظارت بر نرخ فدرال حاکی از آن است که احتمال 90 درصدی مبنی بر بدون تغییر ماندن نرخ سیاستی فدرال رزرو در بازارها همچنان به قوت خود باقی است. به علاوه، شرایط بازار به وضوح بیان می‌کند که چنانچه سایر سیاست‌گذاران زبان مشابهی را اتخاذ کنند، فضای بیشتری برای تقویت دلار وجود خواهد داشت.

در عین حال، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده آخرین بار بین 0.1٪ و 0.3٪ افزایش یافت. در صورتی که شاخص‌های اصلی وال استریت به دنبال گذر از روند نزولی روز پنج‌شنبه مجدداً رشد کنند، دلار ممکن است برای تداوم عملکرد بهتر از رقبای خود، تلاش کند.

از سوی دیگر، یک تغییر منفی در تمایلات ریسک می‌تواند پیش از آخر هفته بر روی EUR/USD تاثیر بگذارد.

یورو/دلار

تحلیل اجمالی تکنیکال یورو/دلار

یورو/دلار (EUR/USD) در آخرین جلسه‌ی معاملاتی روز پنج‌شنبه آمریکا تحت فشار نزولی قرار گرفت و به زیر 1.0700 سقوط کرد. البته داستان برای این جفت در اوایل روز جمعه تا حدودی تغییر کرد و از فشارها کاسته شد. با این حال، چشم‌انداز بنیادین به یک سوگیری نسبتا نزولی اشاره دارد.

به علاوه، در حالی که یورو/دلار EUR/USD به زیر نقطه‌ی میانی کانال رگرسیون صعودی کاهش یافت که به نوبه‌ی خود، به یک شیب نزولی در چشم‌انداز کوتاه‌مدت اشاره می‌کند، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار 4 ساعته به زیر 50 عقب‌نشینی کرد.

اگر یورو/دلار (EUR/USD) نتواند بالای 1.0680 (نقطه میانی کانال صعودی) تثبیت شود، فروشندگان همچنان در بازار مشتاق باقی می‌مانند. در این سناریو، میانگین متحرک ساده 50 دوره‌ای (50-SMA)، پیش از 1.0640 (سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2% آخرین روند نزولی) و 1.0620 (حد پایین کانال صعودی، SMA-100)، به عنوان پشتیبانی موقت در 1.0660 همسو می‌شود.

در جهت صعودی، مقاومت‌ها در 1.0700 (فیبوناچی 50% اصلاحی)، 1.0730 (حد بالای کانال صعودی) و 1.0750 (فیبوناچی 61.8% اصلاحی) قرار دارند.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز