یورو/دلار فاقد جهت‌گیری آشکار

یورو/دلار فاقد جهت‌گیری آشکار
خلاصه اخبار

یورو/دلار که امروز در میان جو آرام بازار جهت‌گیر مشخصی ندارد، در معاملات روز پنج‌شنبه اروپا ثابت ماند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، یورو/دلار (EUR/USD) در معاملات روز پنج‌شنبه اروپا ثابت می‌ماند و دفاع از سطح 1.0700 را مدنظر قرار می‌دهد. گفتنی است این جفت‌ارز در میان جو آرام بازار و به دنبال رشد قبلی، جهت‌گیری آشکاری ندارد.

در چشم‌انداز رویدادهای کلیدی، سخنرانی‌های پاول رئیس فدرال رزرو و لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا در کانون توجه فعالان بازار قرار دارد.

تحلیل اجمالی بنیادین

یورو/دلار آمریکا در طول جلسه‌ی آمریکا توانست به مدد جهشی قابل توجه و بازگشت به سطح 1.0700، ضررهای قبلی را تا حدی بهبود بخشد. این بازگشت حتی زمانی رخ داد که دلار آمریکا در برابر ارزهای پرخطر تقویت شد.

دلار در برابر سایر ارزها

در حوزه‌ی داده‌ها، شاخص قیمت مصرف کننده آلمان (CPI) نرخ سالانه 3.8 درصدی را نشان داد که با انتظارات تطابق داشت و چیز چندان غافلگیرکننده‌ای نبود. از طرفی، همزمان با کاهش تورم و ظهور اقتصاد در آستانه‌ی رکود، انتظار می‌رود که بانک مرکزی اروپا (ECB)، چرخه‌ی انقباض خود را تکمیل کرده است.

ناگفته نماند علیرغم آخرین اظهارنظرهای سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا مانند لین، که بر عدم تاثیرگذاری ارقام تورم بر بانک مرکزی تاکید کرد، بازارها همچنان انتظار تکمیل این چرخه را از ECB داشتند.

داده‌های منتشر‌شده در روز چهارشنبه حاکی از آن بود که خرده‌فروشی در منطقه یورو در ماه سپتامبر 0.3% کاهش یافت که کمی بالاتر از انتظار0.2- درصدی بود و موضوع قابل توجه‌تر آنکه آمار و ارقام ماه اوت از 1.2-٪ به 0.7-٪ بازنگری شد که به کاهش 2.9 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره دارد.

با نگاهی رو به جلو، علاوه بر شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده در این هفته، و انتشار گزارش هفتگی مطالبات بیکاری ایالات متحده در روز پنج‌شنبه، رویداد مهم و کلیدی دیگر، شرکت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در یک میزگرد با عنوان «چالش‌های پولی در اقتصاد جهانی» است. بدیهی است که بازار نظرات مقامات فدرال رزرو را طی هفته به دقت رصد خواهد کرد و علت این پیگیری مستمر آن است که این نظرات گرچه از دلار آمریکا حمایت می‌کنند، اما چندان قابل پیش‌بینی نیستند.

با تمام این‌ها، گرچه بازار فدرال رزرو را موافق با افزایش نرخ بهره می‌بیند، بعید است که این اظهارنظرها بر انتظارات مربوط به موضع سیاست پولی تاثیر بگذارد.

موضع سیاست پولی

تحلیل اجمالی تکنیکال

بررسی تکنیکال حاکی از آن است که یورو/دلار (EUR/USD) بار دیگر از میانگین متحرک ساده 55 روزه (55-SMA) در سطح 1.0650 جهش یافت و بالاتر از میانگین متحرک 20 روزه صعودی باقی ماند. شاخص‌های فنی دیدگاهی متفاوت با ریسک‌های متفاوت ارائه می‌دهند.

گفتنی است که کاهش به زیر سطح 1.0600، یک تحول منفی برای گاوها خواهد بود که به نوبه‌ی خود، به ضررهای بیشتر در آینده اشاره دارد.

در نمودار 4 ساعته، قیمت در اطراف 20-SMA در نوسان است. چنانچه سطح قیمت در چند ساعت آینده بالای 1.0710 باقی بماند، می‌تواند قبل از رسیدن به بالاترین سطح اخیر در 1.0755، خود را برای آزمایش 1.0735 به عنوان آخرین خط دفاعی، آماده کند. از طرف دیگر، یک لغزش به زیر 1.0695 نشان‌دهنده‌ی پایان جهش مجدد است و به سطح 1.0660 اشاره دارد.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز