همه آنچه امروز در بازارهای مالی رخ داد

همه آنچه امروز در بازارهای مالی رخ داد
خلاصه اخبار

با بروز برخی نوسانات اعم از کاهش شاخص دلار و حرکات صعودی و نزولی در حوزه‌ی جفت‌ارزها، بازارهای مالی هفته را به آرامی آغاز کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، سایت «اف‌ایکس استریت» در یادداشت خود در شروع هفته‌ی جدید، به تحلیل و بررسی بازارهای مالی پرداخت و در مورد دارایی‌های کلیدی و مهم اینگونه نوشت:

بازارهای مالی هفته‌ی جدید را در آرامش آغاز کردند. شاخص دلار آمریکا (USD)، پس از عبور از افت بیش از 1 درصدی هفته‌ی گذشته، در اوایل روز دوشنبه نزدیک به سطح 105.00 تثبیت شد و بازده اوراق قرضه‌ی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده با رشد نسبی، به 4.6 درصد بهبود یافت. گرچه تقویم ایالات متحده هیچ گونه اطلاعات تاثیرگذاری را ارائه نخواهد کرد، اما داده‌های اعتماد سرمایه‌گذاران سنتیکس Sentix برای ماه نوامبر در سند اقتصادی اروپا نمایش داده می‌شود.

براساس گزارش اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) در روز جمعه، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ایالات متحده در ماه اکتبر 150,000 افزایش یافته است. این رقم کمتر از انتظار 180000 بازار بود و حکایت از سردی شرایط بازار کار داشت. این داده‌ها دلار آمریکا را بر آن داشت تا پیش از آخر هفته، در برابر رقبای اصلی خود به تضعیف ادامه دهد و از سوی دیگر، براساس انتظارات فزاینده مبنی بر ثابت نگه‌داشتن نرخ سیاستی فدرال رزرو در دسامبر، جریان‌های ریسک بر عملکرد بازارهای مالی تسلط یافتند.

اوایل روز دوشنبه، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده با اندکی افزایش در روز معامله شد و در عین حال، ناآرامی‌های منطقه‌ای ناشی از درگیری اسرائیل و حماس ادامه دارد. 

با نگاهی به جدول درصد تغییر دلار آمریکا (USD) در برابر ارزهای اصلی، می‌توان مشاهده کرد که دلار آمریکا در برابر دلار استرالیا قوی‌ترین بود.

دلار استرالیا

یورو/دلار (EUR/USD) شتاب صعودی داشت و به بالاترین سطح خود در نزدیک به دو ماه اخیر به بالای 1.0700 در روز جمعه رسید. به نظر می‌رسد این جفت ارز در اوایل روز دوشنبه کمی زیر سطح 1.0750 وارد فاز تثبیت شده است. داده‌های آلمان حاکی از آن بود که سفارشات کارخانه در ماه سپتامبر، 0.2 درصد افزایش یافت که بهتر از انتظار بازار برای کاهش 1 درصدی بود.

پوند/دلار (GBP/USD) در روز جمعه نزدیک به 200 پیپ افزایش یافت و در روز دوشنبه تا 1.2400 اینچ افزایش یافت.

کازوئو اوئدا، رئیس بانک ژاپن (BoJ) روز دوشنبه به افزایش دستمزدها را علت افزایش قیمت خدمات برشمرد و خاطرنشان کرد که اقتصاد برای خروج از سیاست آسان، قوی باقی می‌ماند. اما دلار/ین (USD/JPY) به این نظرات واکنشی فوری نشان نداد و آخرین بار در حدود 149.50 در حال حرکت جانبی بود.

در ساعات اولیه معاملات آسیایی، دلار استرالیا/دلار آمریکا (AUD/USD) در پی اعلام تصمیمات سیاست پولی، در حدود 0.6500 در سطحی نسبتا آرام ماند.

و اما در حوزه‌ی فلزات گرانبها، با بهبود وضعیت ریسک، طلا (XAU/USD) از کاهش بازده اوراق قرضه‌ی آمریکا و ضعف گسترده دلار سود برد. فلز زرد، هفته جدید را با عقبگرد آغاز کرد و تا 1980 دلار کاهش یافت.

طلا و دلار

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز