یورو/دلار، بهره‌مند از ضعف دلار

یورو/دلار، بهره‌مند از ضعف دلار
خلاصه اخبار

جفت یورو/دلار به مدد فضای خوشبینانه‌ی بازار و همچنین تضعیف دلار آمریکا، امروز به سطح 1.0750 رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» یورو/دلار (EUR/USD) در جلسه‌ی روز دوشنبه اروپا نزدیک به سطح 1.0750 است.

گفتنی است اگرچه علاوه بر جو خوشبینانه‌ی بازار، ضعف دلار آمریکا نیز از این جفت حمایت کردند، با این وجود نتوانست در مورد بهبود روحیه‌ی سرمایه‌گذاران منطقه یورو کار موثری انجام دهد.

تحلیل اجمالی بنیادین

با تحت فشار ماندن دلار آمریکا (USD) ، یورو/دلار (EUR/USD) هفته‌ی گذشته، 1.5 درصد افزایش یافت و در روز جمعه، به بالاترین سطح خود از اواسط سپتامبر، یعنی حوالی 1.0750 رسید. این جفت در اوایل دوشنبه در کانالی فشرده بالای 1.0700 در نوسان است.

گفتنی است در حالی که سند اقتصادی هیچ گونه انتشار داده‌های کلیدی را ارائه نمی‌دهد، چشم‌انداز تکنیکال به شرایط خرید اشباع اشاره دارد.

از آنجا که گزارش مشاغل اکتبر از کاهش شرایط در بازار کار رونمایی کرد، دلار در آستانه‌ی آخر هفته متحمل ضررهای سنگینی شد. در این راستا، حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی 150000 افزایش یافت که کمتر از انتظار 180000 بازار بود و نرخ بیکاری نیز از 3.8% در سپتامبر به 3.9% افزایش یافت.

نرخ بیکاری

اما بر اساس گزارش ابزار CME نظارت بر نرخ، بازارها در حال حاضر با احتمال 90 درصد قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو برای سومین جلسه‌ی متوالی در دسامبر، نرخ سیاست خود را بدون تغییر باقی می‌گذارد.

افزون بر آن در حوزه‌ی گزارش‌های مورد توجه، داده‌های آلمان حاکی از آن است که سفارشات کارخانه در ماه سپتامبر، 0.2 درصد افزایش یافته است. این آمار بهتر از برآورد تحلیلگران برای کاهش 1 درصدی بود و به یورو کمک کرد تا جایگاه خود را حفظ کند.

در عین حال، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده نیز در روز نسبتاً افزایش یافت. بدیهی است در صورتی که جریان‌های ریسک، منجر به حرکت در بازارهای مالی در جلسه‌ی آمریکا شود، دلار آمریکا برای یافتن تقاضا با مشکل مواجه خواهد شد.

تحلیل اجمالی تکنیکال

نمودار چهار ساعته حاکی از آن است که شاخص قدرت نسبی (RSI)، پس از صعود روز جمعه، به بالای 70 رسید و شرایط خرید اشباع این جفت را در کوتاه‌مدت برجسته کرد. در جهت صعودی، سطح 1.0750 (فیبوناچی 61.8% اصلاح آخرین روند نزولی) به عنوان مقاومت فوری قبل از سطوح 1.0800 (سطح روانی، سطح ایستا) و 1.0860 (سطح ایستا) همسو می‌شوند.

اگر سطح 1.0750 دست‌نخورده باقی بماند، خریداران می‌توانند برای سود از پیش‌ تعیین‌شده، برنامه‌ریزی کنند. در این سناریو، 1.0700 (سطح روانشناختی، فیبوناچی 50٪ اصلاحی) می‌تواند به عنوان اولین پشتیبانی قبل از 1.0640 (فیبوناچی 38.2٪ اصلاحی) در معرض دید قرار گیرد.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز