دلار و سایر ارزها، در دو سمت مخالف

دلار و سایر ارزها، در دو سمت مخالف
خلاصه اخبار

همزمان با کاهش دلار و رسیدن آن به پائین‌ترین سطح شش هفته‌ای، اکثر ارزهای آسیایی تقویت شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، شاخص دلار و معاملات آتی شاخص دلار پس از سقوط به پایین‌ترین سطح خود از اواخر سپتامبر در روز جمعه، در معاملات آسیایی با افزایش اندکی مواجه شد.

در حوزه‌ی سیاستگذاری‌های فدرال رزرو، معامله‌گران با احتمال 95.2 درصد قیمت‌گذاری کردند که فدرال رزرو در سال جاری، اقدام به افزایش نرخ دیگری نکند. همچنین بیش از 80 درصد احتمال می‌دهند که فدرال رزرو تا ژوئن 2024، از شروع کاهش نرخ بهره خبر دهد.

اما در حالی که چشم‌انداز عدم افزایش بیشتر برای بازارهای آسیایی نویدبخش است، انتظار می‌رود بانک مرکزی همچنان نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد و از احتمالات برای هر گونه افزایش عمده در کوتاه‌مدت در ارزهای آسیایی بکاهد.

اما همزمان با کاهش دلار و رسیدن آن به پائین‌ترین سطح شش هفته‌ای، اکثر ارزهای آسیایی تقویت شدند.

در همین راستا، یوان چین در روز دوشنبه، از کاهش ارزش دلار و تقویت روزانه بانک مرکزی چین سود برد و 0.2 درصد افزایش یافت.

یوان چین

هم‌اکنون تمرکز بر داده‌های تورم و تجارت است که در هفته‌ی جاری منتشر می‌شوند و انتظار می‌رود روند بهبود ضعیف اقتصادی در کشور را روشن کند.

در استرالیا، در حالی که RBA در روز سه‌شنبه، 25 واحد افزایش قیمت را اعمال کرد، دلار استرالیا در روز دوشنبه اندکی رشد کرد، اما نزدیک به بالاترین سطح دو ماهه معامله شد.

این حرکت قیمت دلار استرالیا در پی انتشار داده‌های اخیر تورم مصرف‌کننده و داده‌های رشد خرده‌فروشی اتفاق افتاد. گفتنی است گرچه RBA از ماه مه نرخ بهره را در حالت تعلیق نگه داشته، همچنان درها را برای افزایش بیشتر نرخ بهره باز گذاشته است. این بانک از اوایل سال 2022 نرخ‌ها را 400 واحد در ثانیه افزایش داده است.

داده‌های کمتر از حد انتظار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه اکتبر که حکایت از سردی بازار کار دارد، باعث شد تا معامله‌گران به سمت بازارهای آسیایی با ریسک بیشتری گرایش یابند که وون کره جنوبی و بات تایلند به ترتیب 0.5 و 0.2 درصد اضافه کردند.

ارزهای آسیای جنوب شرقی بیشترین رشد را در روز تجربه کردند و در بین آنها، رینگیت مالزی 1.2 درصد افزایش یافت.

اما چشم‌انداز ین به دنبال سیگنال‌های ناخواسته‌ی بانک مرکزی ژاپن، ضعیف باقی ماند.

ین ژاپن 0.2 درصد کاهش یافت و در برابر دلار به زیر سطح 150 رسید. داده‌های روز دوشنبه حاکی از آن بود که بخش خدمات ژاپن در ماه اکتبر بیش از حد انتظار رشد یافته است.

در همین راستا، کازئو اوئدا روز دوشنبه ضمن اشاره به پیشرفت‌ها در مسیر رسیدن به هدف تورم 2 درصدی بانک، خاطرنشان کرد که این میزان برای صرفنظرکردن از سیاست فوق‌العاده سست BOJ کافی نیست.

ین ژاپن

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز