ریزش شاخص دلار آمریکا

ریزش شاخص دلار آمریکا
خلاصه اخبار

دلار آمریکا (USD) در روز جمعه شاهد افت قابل توجهی بود و به موازات این کاهش، شاخص دلار آمریکا (DXY) نیز به زیر 105.05 رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» دلار آمریکا (USD) در روز جمعه شاهد افت قابل توجهی بود و به موازات این کاهش، شاخص دلار آمریکا (DXY) نیز به زیر 105.05 رسید.

گفتنی است در حالی که آمار ضعیف‌تر از حد انتظار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که فدرال رزرو در صدد اعمال افزایش دیگر نخواهد بود، داده‌های ضعیف بازار کار از ایالات متحده و کاهش بازده اوراق قرضه ایالات متحده، به پویایی قیمت دلار کمک زیادی کرد.

با تمام این‌ها، علیرغم اقدامات محدودکننده‌ی اخیر فدرال رزرو، اقتصاد ایالات متحده همچنان انعطاف‌پذیری بی‌نظیری را از خود به نمایش گذاشت و از همتایان جهانی خود که در هفته‌های گذشته رفتاری مدافع دلار آمریکا داشتند، پیشی گرفت. با این حال، تضعیف بازار کار به تدریج آغاز شد که این تفکر را برای سرمایه‌گذاران برانگیخت که فدرال رزرو در حال نزدیک‌شدن به پایان چرخه‌ی انقباضی خود است که به نظر می‌رسد این موضوع با آشکارشدن اثرات انقباض، دلار را تضعیف خواهد کرد.

برخی رویدادهای مهم که اخیرا جهت‌گیری حرکت دلار را تعیین کرد عبارتند از: داده‌های ضعیف بازار کار، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی از ماه اکتبر، نرخ بیکاری در ماه اکتبر و PMI بخش خدمات. افزون بر آن، نقش اظهارات مقامات فدرال رزرو را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

تجزیه و تحلیل تکنیکال

با ورود خرس‌ها پس از غلبه بر SMA 20 روزه، شاخص دلار آمریکا مسیر ضرر و زیان را افزایش می‌دهد.
شاخص دلار (DXY) یک موضع فنی خنثی تا نزولی را در نمودار روزانه به تصویر می‌کشد.

از سوی دیگر، شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان‌دهنده‌ی یک شیب منفی زیر آستانه‌ی 50 است، در حالی که هیستوگرام میانگین متحرک همگرایی مکدی (MACD) نوارهای قرمز افزایشی را ثبت می‌کند. علاوه بر این، شاخص کمتر از میانگین متحرک ساده 20 روزه (20-SMA) اما بالاتر از میانگین متحرک 100 و 200 روزه است که به وضوح بیان می‌کند که گرچه فروشندگان در کوتاه‌مدت، مسئولیت را بر عهده دارند، گاوها در مقیاس وسیع‌تری کنترل را به دست می‌گیرند.

سطوح پشتیبانی: 105.00، 104.70، 104.50.
سطوح مقاومت: 105.50، 105.80، 106.00.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز