تقاضا برای پوند، مثبت است

تقاضا برای پوند، مثبت است
خلاصه اخبار

پوند در روز جمعه، علیرغم چشم‌انداز راکد اقتصاد بریتانیا و به لطف جو خوشبینانه‌ی بازار، به سرعت پیشرفت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» پوند(GBP) در روز جمعه پیشرفت چشمگیری را ترسیم کرد. ارز استرالیا در واقع تحت تاثیر بهبود جو بازار قرار گرفت، جوی که چشم‌انداز رشد راکد اقتصاد بریتانیا را کمرنگ کرد

گفتنی است بازار این فضای خوشبینانه را مدیون کاهش تقاضای نیروی کار ایالات متحده در ماه اکتبر و افزایش نرخ بیکاری فراتر از انتظارات بود.

تقاضای کوتاه‌مدت برای جفت پوند/دلار آمریکا به عملکرد اقتصاد بریتانیا در سه ماهه چهارم سال 2023 بستگی دارد. با این حال، آخرین اطلاعات در مورد اقتصاد انگلیس حاکی از آن است که رکود بخش تولید در ماه اکتبر به دلیل وجود مخارج بالاتر و بحران هزینه‌های زندگی، تداوم دارد. این موضوع برای نرخ رشد در دوره اکتبر-دسامبر، جنبه‌ای منفی را رقم می‌زند.

و اما براساس گزارشS&P گلوبال، PMI خدمات در برابر انتظارات 49.2 و خوانش 49.3 سپتامبر، به 49.5 بهبود یافته است، البته برای سومین ماه متوالی زیر آستانه‌ی 50.0 باقی مانده است. از آنجا که تورم بالای مصرف‌کننده باعث افزایش بودجه خانوارها شده، کمترین میزان سفارشات جدید از نوامبر 2022 در گزارش این آژانس قید شده است.

بانک مرکزی انگلیس (BoE) روز پنج‌شنبه برای دومین بار متوالی نرخ بهره را بدون تغییر در 5.25 درصد نگه داشت تا رشد محدود موجود را زیر پا نگذارد. افزون بر آن، نشانه‌هایی وجود دارد که اقتصاد به سختی در مقابل رکود مقاومت می‌کند.

اقتصاد راکد

از طرفی، خوش‌بینی کسب‌وکار به پایین‌ترین حد در ده ماه گذشته رسیده که کارفرمایان را مجبور به کاهش خرید، حقوق و دستمزد، و موجودی‌ها کرده است.

در چشم‌انداز تورم، اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی اروپا، اطمینان دارد که بانک مرکزی می‌تواند تورم را در دو سال به 2 درصد کاهش دهد.

تحلیل تکنیکال: پوند استرلینگ به بالای 1.2300 صعود می‌کند

پوند استرلینگ، در بحبوحه‌ی بهبود حال و هوای بازار، به صورت عمودی به بالای مقاومت سطح گرد 1.2300 جهش می‌کند. جفت پوند/دلار (GBP/USD) تلاش کرده است تا شکل‌گیری الگوی مثلث متقارن را در بازه زمانی روزانه ایجاد کند که منجر به افزایش نوسانات می‌شود. 

از طرفی، جفت تلاش می‌کند تا بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (20-EMA) در 1.2186 تثبیت شود. اگر پوند/دلار (GBP/USD) موفق به انجام این کار شود، تقاضای کوتاه‌مدت برای پوند استرلینگ احتمالا مثبت خواهد شد.

پوند/دلار

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز