دلار، ماندگار در کف!

دلار، ماندگار در کف!
خلاصه اخبار

در حالی که دلار آمریکا و شاخص دلار در روز پنج‌شنبه با کاهش روبرو شدند، پوند، یورو و ین نیز در برابر دلار، نوساناتی را تجربه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» دلار آمریکا در روز پنج‌شنبه در پایین‌ترین سطح خود باقی می‌ماند.

شاخص دلار آمریکا آخرین بار در روز کمتر از 0.3 درصد از دست داد و به 106.50 رسید و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز پس از افت تقریبا 4% در روز چهارشنبه، به سمت زیر 4.75% حرکت کرد.

همانطور که انتظار می‌رفت، فدرال رزرو نرخ بهره خود را در سطح 5.25٪ الی 5.5٪ بدون تغییر باقی گذاشت. اگرچه رئیس پاول در ماه دسامبر، اشاره‌ی صریحی به بستن راه‌ها به روی افزایش نرخ نکرد، اما با لحن محتاطانه‌ای بر ضرورت تشدید نرخ، اذعان داشت. پاول همچنین ضمن تکرار موضع وابستگی به داده‌ها و اشاره به دو داده‌ی دیگر در حوزه‌ی تورم و اشتغال تا قبل از نشست دسامبر، بر سخت‌تر شدن شرایط مالی در بحبوحه‌ی افزایش بازدهی تاکید کرد.

و اما گزارش ابزار نظارت بر نرخ فدرال، احتمال ثابت نگه‌داشتن نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه دسامبر را قبل از جلسه، از 69 درصد به 80 درصد افزایش یافت.

توقف نرخ بهره

در حوزهظ ی رویدادهای مهم، اظهارات جروم پاول، رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست در کنار تصمیمات سیاستی فدرال رزرو در کانون توجه و ارزیابی سرمایه‌گذاران قرار دارد.

افزون بر آن، همگام با اعلام تصمیم سیاستگذاری نرخ بهره‌ی بانک انگلستان (BoE)، اندرو بیلی، رئیس این بانک، در روز پنج‌شنبه، گزارش سیاست پولی را در یک کنفرانس مطبوعاتی ارائه خواهد کرد. در ادامه‌ی روز، داده‌های هفتگی مطالبات اولیه‌ی بیکاری، سفارش‌های کارخانه در سپتامبر و هزینه‌های کار واحد برای سه ماهه‌ی سوم در سند اقتصادی ایالات متحده، گزارش‌های کلیدی هستند که به دلیل نقش مهم در جهت‌گیری‌های بازار، همواره زیر ذره‌بین قرار دارند. 

در اطراف جفت‌ارزها چه می‌گذرد؟

در چشم‌انداز جفت‌ارزها، یورو/دلار (EUR/USD) در پی کاهش به سمت 1.0500 در اواسط هفته، جهت خود را معکوس کرد و آخرین بار در محدوده‌ی مثبت حوالی 1.0600 معامله شد.

دلار/ین (USD/JPY) نیز در سایه‌ی ارزش بازدهی ایالات متحده در روز چهارشنبه به سمت جنوب، در محدوده‌ی منفی بسته شد. این جفت ارز در طی ساعات معاملات آسیایی روز پنج‌شنبه کاهش یافت و آخرین بار زیر 150.50 معامله شد.

و در نهایت، پوند/دلار (GBP/USD) پس از آزمایش 1.2100 در روز چهارشنبه، شتاب صعودی گرفت و در اوایل روز پنج‌شنبه به منطقه 1.2200 صعود کرد.

پوند و یورو در برابر دلار

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز