شاخص دلار، به عقب‌نشینی رضایت داد!

شاخص دلار، به عقب‌نشینی رضایت داد!
خلاصه اخبار

برخلاف شاخص دلار آمریکا که تحت تاثیر بازارهای سهام، با عقب‌نشینی همراه بود، دلار آمریکا با افزایش چشمگیر مواجه شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» دلار آمریکا در روز پنج‌شنبه بار دیگر با افزایش چشمگیری مواجه شد؛ اما این روند برای شاخص دلار آمریکا (DXY) صادق نبود و حرکت سرکش در بازارهای سهام ایالات متحده، باعث عقبگرد یا پولبک آن شد. به علاوه، فروش سهام در ایالات متحده، با هدایت نزدک به مسیر نزولی، سرمایه‌گذاران را بر آن داشت تا به سوی پناهگاه‌های امن مانند اوراق قرضه ایالات متحده شتاب کنند.

و اما در حوزه‌ی داده‌های اقتصادی، شاخص هزینه های مصرف شخصی در روز جمعه در کانون توجه خواهد بود. تغییر این شاخص هم در مقیاس ماهانه و هم نسبت به سال گذشته، مطابق با انتظارات بود، در حالی که هیچ‌ نکته‌ی غافلگیرکننده‌ای به همراه نداشت که به منزله‌ی دشواری برای فدرال رزرو باشد. از این رو همه‌ی نگاه‌ها به سمت جلسه‌ی هفته آینده فدرال رزرو است تا جهت‌گیری آتی ارز ایالات متحده تعیین شود.

تحلیل تکنیکال شاخص دلار آمریکا: برون‌ریزی پناهگاه امن، دلار را ضعیف‌تر کرد

دلار آمریکا برای این هفته در رنگ سبز معامله می‌شود، اگرچه عدم پذیرش در بخش بالایی روز پنج‌شنبه ممکن است باعث شود که این سود هفتگی کمی کمتر شود. این عدم پذیرش، پس از آن صورت گرفت که شاخص دلار آمریکا (DXY) به پشتیبانی نشست غیررسمی ECB به اوج خود رسید. البته انتظار عقب‌نشینی کامل را نداشته باشید، اگرچه پیش‌بینی نمی‌شود که قبل از نشست هفته‌ی آینده فدرال رزرو، رشد بسیار محکمی در شاخص، قابل رویت باشد.

شاخص دلار (DXY) بالاتر از 106.00 تثبیت شده است و به نظر می‌رسد که همچنان در حال افزایش است و حصول به سطح 106.84 باعث عدم پذیرش در بخش اوج شده است. گفتنی است هنگامی که از آن بخش عبور کرد، آزمایش مجدد سقف قیمت اکتبر یعنی 107.35، وارد بازی خواهد شد.

از جنبه نزولی، مقاومت اخیر در 105.88 که عملکرد خوبی در مسیر حمایت از رکود نداشت، در حال حاضر کاملاً اهمیت خود را از دست داده است. در عوض، سطح 105.12، که یک نقطه محوری تاریخی است، با میانگین متحرک 55 روزه (55-SMA) همسو می‌شود تا DXY را بالای 105.00 نگه دارد. اگر این سطح نتواند چنین روندی را به انجام برساند، می‌توان انتظار داشت که کاهش DXY به 103.74، نزدیک به SMA 100 روزه، قبل از یافتن پشتیبانی کافی اتفاق بیفتد.

دلار آمریکا

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز