چشم‌انداز ریپل؛ ناامیدانه یا محتاطانه؟

چشم‌انداز ریپل؛ ناامیدانه یا محتاطانه؟
خلاصه اخبار

تجزیه و تحلیل کامل نمودار ریپل (XRP) در برابر تتر (USDT) در بایننس، خط سیر نگران‌کننده‌ای را هم برای سرمایه‌گذاران و هم معامله‌گران به تصویر می‌کشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، چشم‌انداز ریپل (XRP) اگر اغراق نکنیم که تصویری ناامیدکننده داشته، باید بگوئیم که صحنه‌ای از احتیاط را به تصویر می‌کشد؛ چرا که این ارز دیجیتال همواره در تلاش است تا جای پای خود را در دریایی از نوسان سفت کند.

گفتنی است تجزیه و تحلیل کامل نمودار ریپل (XRP) در برابر تتر (USDT) در بایننس، خط سیر نگران‌کننده‌ای را هم برای سرمایه‌گذاران و هم معامله‌گران به تصویر می‌کشد.

این ارز دیجیتال از نظر تاریخی، لحظات درخشانی را تجربه کرده است، اما پویایی‌های اخیر تصویر متفاوتی را از آن ترسیم می‌کند. با نگاهی به حرکات و نوسانات این توکن می‌توان به وضوح دید که این ارز دیجیتال از یک سو در حصول به مومنتوم صعودی قابل توجه، ناموفق شده و از سوی دیگر، تلاش‌ها برای خروج از روند نزولی آن در بهترین حالت نیز ضعیف بوده است. 

افزون بر آن، گرچه کندل‌های سبز پراکنده باعث برافروختن جرقه‌ی امید در بین خوش‌بین‌ها شده‌اند، اما بررسی دقیق‌تر، از شکل‌گیری یک الگوی معکوس خبر می‌دهد که ممکن است به کاهش بیشتر منجر شود.

یکی از قابل توجه‌ترین مشاهدات، تقاطع طلایی است. در تحلیل تکنیکال، تقاطع طلایی یعنی جایی که میانگین متحرک کوتاه‌مدت از میانگین متحرک بلند مدت عبور می‌کند، اغلب به عنوان یک سیگنال صعودی در نظر گرفته می‌شود. با این وجود به نظر می‌رسد که این رویداد برای ریپل XRP، اهمیت خود را از دست داده است. گفتنی است که این توکن، پس از شکل‌گیری تقاطع، عملکرد ضعیفی را به تصویر کشیده که حاکی از آن است که همه سیگنال‌های مندرج در کتاب درسی، به دستاوردهای دنیای واقعی ترجمه نمی‌شوند.

و اما نباید این موضوع را نادیده‌ گرفت که موضوع نگران‌کننده‌ی دیگر، عدم وجود پویایی روی زنجیره است. تفحص عمیق در تجزیه و تحلیل‌های زنجیره‌ای، فقدان آشکار فعالیت قابل توجه نهنگ‌ها را به تصویر می‌کشد. از طرفی، بازیکنان بزرگ، یا به اصطلاح «نهنگ‌ها»، از عدم علاقه‌ی آشکار به ریپل XRP خبر می‌دهند؛ چرا که عدم حضور آنها در صحنه، علاوه بر آنکه انعکاسی از فقدان اعتماد به پتانسیل دارایی است، به وضوح بیان می‌کند که این توکن احتمالا شاهد خریدهای گسترده در آینده نیز نزدیک خواهد بود.

ریپل

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز