چه زمانی آلتکوین‌ها برای خرید جذاب خواهند بود؟

چه زمانی آلتکوین‌ها برای خرید جذاب خواهند بود؟

ورود ETFهای بیتکوین به بازار ارزهای دیجیتال باعث رشد قیمت بیتکوین شد اما آنطور که برخی انتظار داشتند، سرمایه گذاران رغبت چندانی برای خرید آلتکوین‌ها نشان ندادند. برخی، عدم تصویب ETF اتریوم تا کنون را یکی از دلایل بی‌میلی سرمایه‌گذاران جهت خرید آلتکوین‌ها می‌دانند. اما به تازگی گیم استاپ در بازار سهام امریکا، روند جدیدی را آغاز کرده است. این شرکت سه سال قبل توانست هیجان خود را به بازار ارزهای دیجیتال بکشاند. آیا این بار هم می‌تواند تاثیری مشابه بر قیمت ارزهای دیجیتال داشته باشد؟

چه زمانی برای خرید آلتکوین‌ها مناسب است؟

شاخص بیت کوین دامیننس، نشان دهنده سهم بیت کوین از بازار ارزهای دیجیتال است. با بررسی این شاخص می‌توان دریافت که جذابیت سرمایه گذاری بر روی بیتکوین بیشتر است یا آلتکوین‌ها؟

اگرچه شاخص دامیننس بیتکوین در طول یک سال و نیم گذشته در روندی صعودی قرار گرفته است، اما از ابتدای سال 2024، تعداد دفعات برخورد شاخص با خط روند صعودی افزایش یافته است و به نظر می‌رسد بازار مترصد فرصتی برای ورود سرمایه به آلتکوین‌هاست؛ فرصتی که تا کنون به آن دست نیافته است.

اکنون نیز تا زمانی که خط روند صعودی به سمت پایین شکسته نشده است، فرصتی برای خرید آلتکوین‌ها وجود ندارد. اما!! شکست خط روند صعودی و تثبیت پایین آن، انتظار کاهش شاخص تا 50 درصد و ورود سرمایه به سوی آلتکوین‌ها را افزایش می‌دهد.

چه زمانی آلتکوین بخرم؟
نمودار شاخص دامیننس بیتکوین در تایم فریم روزانه (BTC.D)


تحلیل تکنیکال شاخص بیت کوین دامیننس

همانطور که در نمودار روزانه شاخص بیت کوین دامیننس (BTC.D) مشاهده می‌کنید، شاخص در طول یک سال و نیم گذشته در روندی صعودی قرار داشته است. در این مدت سرمایه گذاری بر روی بیتکوین نسبت به میانگین بازار آلتکوین‌ها جذاب تر بوده است. اگرچه آلتکوین‌ها پرسودی هم داشتیم، اما سرمایه گذاری بر روی بیتکوین نسبت به میانگین بازار آلتکوین‌ها در این مدت جذاب‌تر بوده است. تا زمانی که دامیننس بیت کوین، خط روند صعودی خود را حفظ کرده است، کماکان سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین نسبت به آلتکوین‌ها جذاب تر خواهد بود. از دست رفتن این شاخص نیز می‌تواند سیگنالی برای ورود به بازار آلتکوین‌ها باشد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین دامیننس
نمودار روزانه شاخص بیت کوین دامیننس
اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

تحلیل تکنیکال شاخص توتال 2

شاخص توتال 2، ارزش بازار آلتکوین‌ها را نشان می‌دهد. همانطور که ملاحظه می‌کنید، این شاخص با 30 درصد کاهش نسبت به ماه گذشته به زیر یک تریلیون دلار نیز کشیده شد. می‌توانید این ناحیه را به عنوان حد ضرر برای سرمایه‌گذاری بر روی آلتکوین‌ها در نظر بگیرید. تثبیت بالای این ناحیه جذابیت سرمایه گذاری بر روی آلتکوین‌ها را افزایش می‌دهد و از دست دادن آن هشداری مهم در مورد سرمایه گذاری بر روی آلتکوین‌ها خواهد بود.

تحلیل تکنیکال بیت کوین دامیننس
نمودار روزانه شاخص توتال 2 (ارزش بازار آلتکوین‌ها)


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *