لایت کوین به صحنه برمیگردد

لایت کوین به صحنه برمیگردد
خلاصه اخبار

لایت کوین 14 درصد رشد کرده است، نمودار قیمتش الگویی صعودی نشان میدهد، و فعالیت نهنگ های شبکه اش افزایش یافته است. چه ازین بهتر؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، نشانه‌هایی از رشد مجدد و روند صعودی در قیمت لایت‌کوین (LTC) ، توجه سرمایه‌گذاران و کارشناسان بازار را به خود جلب کرده است.

قیمت لایت کوین در 9 روز گذشته 14 درصد افزایش یافته است و بالای سطح 67 دلار پایدار مانده است. البته روند قیمت آن در 24 ساعت گذشته کمی نزولی بوده است، و از سطح 70.49 دلار تا سطح حمایتی 67.39 دلار کاهش یافته است. علیرغم این ریزش، روند لایت کوین در مجموع صعودی است و در حال حاضر با قیمت 67.58 دلار معامله می‌شود. در طول این ریزش قیمت روزانه ، ارزش بازار لایت کوین و حجم معاملات 24 ساعته آن به ترتیب با 3.47% و 2.59% کاهش مواجه شدند.

لایت کوین

تحلیل بازه زمانی چهار ساعته نمودار قیمت نشان دهنده یک الگوی پرچم صعودی است که شاید حاکی از حرکت ناگهانی و مثبت قیمت در آخر هفته ( شنبه و یکشنبه) باشد. با این حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) در سطح 48 قرار دارد و حرکت به زیر خط سیگنال نشان می دهد که ممکن است بازار همچنان تحت فشار باشد.

در مقابل، روند RSI در حال افزایش است که نشان دهنده تغییر احتمالی جو روانی سرمایه گذاران و میل به خرید میباشد که به احتمال ادامه روند مثبت لایت کوین می افزاید . شاخص میزان نوسانات (ROC) هم در حال حاضر در ناحیه منفی و سطح 1.51- قرار دارد که نشان دهنده روند نزولی جزئی است. ناگفته نماند که ، ROC در حال افزایش است و حرکت به محدوده مثبت ممکن است نشان دهنده تغییر در شتاب و فرصت های خرید جدید باشد.

بررسی وضعیت تراکنش ها و کیف پولهای شبکه لایت کوین

اطلاعات منتشر شده توسط پلتفرم سنتیمنت Santiment، رشد قابل‌توجه فعالیت بر شبکه لایت کوین را نشان میدهد. طی چند روز گذشته، نهنگ‌های لایت‌کوین پس حدود شش هفته غیبت، باری دیگر فعال و وارد عمل شدند. در طی هفته گذشته، تقریباً 7418 تراکنش از سوی نهنگ ها بر شبکه لایت کوین انجام شده است. همراه با این افزایش فعالیت نهنگ‌ها ، تعداد آدرس‌های شبکه لایت کوین که بصورت روزانه فعال هستند هم به میزان قابل توجهی افزایش یافته و برای اولین بار از ماه ژوئن تا بحال به 319000 آدرس رسیده است.

در این بازه زمانی، قیمت لایت کوین به میزان قابل توجهی افزایش یافت. یکی از دلایل دیگر این رشد، احتمالا هاوینگ سوم لایت کوین بوده است. سومین رویداد هاوینگ لایت کوین در ماه آگوست انجام شد و پاداش استخراج‌کنندگان(ماینرها) لایت کوین به ازای هر بلاک را از 12.5 لایت کوین به 6.25 لایت کوین کاهش داد.

این کاهش در پاداش بلاک منجر به کاهش تعداد لایت کوین‌های تازه وارد به بازار شده است که عرضه را کاهش، و تقاضا را افزایش میدهد و منجر به رشد قیمت می‌شود.

آینده درخشان لایت کوین

سابقه لایت‌کوین و عملکرد قوی این بلاکچین در پنج سال گذشته، از جمله پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز 2 هاوینگ، نشان از این هستند که آینده ای امیدوار کننده در انتظار این رمزارز میباشد.

قیمت لایت کوین در حال حاضر در یک مثلث متقارن در حال تثبیت است که زمینه را برای رشد بالقوه آن در کوتاه مدت فراهم می کند. علاوه بر این، لایت کوین دارای یک شبکه قوی با بیش از 10 میلیون هولدر و ماینر است و موقعیت مستحکمی در بازار دارد.

افزایش فعالیت نهنگ ها، همبستگی قوی سرمایه گذاران و طرفداران و الگوهای قیمتی مطلوب بازار احتمال شکست قیمت لایت کوین به سمت بالا و در پیش گرفتن روند صعودی را تقویت میکنند. از این رو، سرمایه گذاران و علاقه مندان بازار ، لایت کوین را با دقت تمام زیر نظر دارند.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز