طلا به رشد خود ادامه می‌دهد؟

طلا به رشد خود ادامه می‌دهد؟
خلاصه اخبار

علیرغم افزایش بازده اوراق قرضه و رسیدن شاخص دلار به بالاترین سطوح، طلا در معاملات امروز، روند صعودی را امتداد داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در معاملات آسیایی روز پنج‌شنبه، مسیر صعودی خود را امتداد داد. قیمت طلا در زمان نگارش این مقاله، 0.21 درصد در روز افزایش یافت و در سطح 1983 دلار معامله شد.

در این بین، شاخص دلار آمریکا (DXY)، که معیار ارزش دلار آمریکا در برابر شش ارز اصلی دیگر است، به 106.55 رسید که بالاترین سطح از جمعه گذشته است. 

گفتنی است بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده نیز در روز پنج‌شنبه افزایش یافت و بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده 10 ساله به 4.95 درصد رسید. این امر، به نوبه‌ی خود، ممکن است بر فلز زرد غیر بازده تاثیر بگذارد و نتیجه اینکه گرچه بازدهی اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده در سطوح بالایی قرار دارد، اما این فلز گرانبها در جریان ریسک‌گریزی، شتاب بیشتری به خود می‌گیرد. 

فلز گرانبها

از سوی دیگر، در حوزه‌ی داده‌های اقتصادی اخیر ایالات متحده، آمارهای کلیدی از رونق اقتصاد این کشور خبر دادند. در همین راستا، داده‌های PMI ایالات متحده به سطوحی بهتر از حد انتظار اشاره کردند و PMI ترکیبی برای ماه اکتبر نیز رشدی از 50.2 به 51.0 داشت. از منظر PMI تولیدی و PMI خدمات نیز آمارها ارقام 50 و 50.9 را ذکر کردند که سطحی بالاتر از میزان توافق بود. در بخش مسکن، فروش خانه‌های جدید ایالات متحده در ماه سپتامبر به 759,000 ماه افزایش یافت که بالاتر از انتظار 680,000 فعالان بازار بود. 

با تمام این‌ها، تداوم و دامنه‌دارشدن تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه احتمالا به نفع دارایی‌های امن مانند طلا خواهد بود. بنا به اظهار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز چهارشنبه اسرائیل در حال تدارک تهاجم زمینی به غزه است، البته وی از ارائه‌ی جزئیاتی در مورد زمان یا موارد مرتبط دیگر در مورد این عملیات خودداری کرد.

و در نهایت با نگاهی رو به آینده، علاوه بر درخواست‌های هفتگی مطالبات بیکاری ایالات متحده و سفارشات کالاهای بادوام، گزارش برآورد اولیه‌ی تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه سوم ایالات متحده با موعد مقرر روز پنج‌شنبه، در کانون توجه معامله‌گران قرار دارد که انتظار می‌رود رشد 4.2 درصدی را به تصویر بکشد. برای روز جمعه نیز شاخص اصلی هزینه‌ی مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) ارائه خواهد شد.

بدیهی است که این داده‌ها به منزله‌ی رهنمونی برای معامله‌گران خواهد بود تا فرصت‌های معاملاتی مناسبی را پیرامون بهای طلا (XAU/USD) پیدا کنند.

فرصت‌های معاملاتی

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز