یورو/دلار و آزمایش مجدد سطح 1.0600

یورو/دلار و آزمایش مجدد سطح 1.0600
خلاصه اخبار

دلار آمریکا امروز به کمک بهبود ریسک‌پذیری جایگاه خود را حفظ کرد و یورو/دلار نیز، مجددأ به سطح 1.0600 رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» یورو/دلار (EUR/USD) در جلسه‌ی اروپا در روز چهارشنبه، یک بار دیگر سطح 1.0600 را آزمایش می‌کند.

به دنبال اعلام نظرسنجی IFO آلمان که نشان داد در ماه اکتبر وضعیت کسب و کار بهبود یافته است، یورو مسیر افزایش را پیمود و دلار آمریکا در سایه‌ی داده‌های متوسط مربوط به مسکن، در سطحی ثابت حفظ شد.

و اما شاخص دلار آمریکا که عملکرد را در برابر سبدی متشکل از شش ارز اصلی ردیابی می‌کند، بیش از 0.5 درصد افزایش یافت و به این ترتیب، مسیر کاهش روز دوشنبه را ادامه داد.

اوایل روز چهارشنبه، دلار آمریکا در سایه‌ی تغییر منفی که در خلق و خوی ریسک ایجاد شد و آثار آن در کاهش قیمت‌های آتی شاخص سهام ایالات متحده منعکس شد، جایگاه خود را به خوبی حفظ کرد.

تحلیل اجمالی بنیادین

یورو/دلار در روز سه‌شنبه با افزایش قدرت دلار آمریکا (USD) در برابر رقبای خود، متحمل زیان‌های شدید شد.

دلار آمریکا

اما در اوایل روز چهارشنبه، به نظر می‌رسد که این جفت در حدود سطح 1.0600 وارد فاز تثبیت شده است. به علاوه، چشم‌انداز تکنیکال این جفت، به فقدان علاقه‌ی خریدار اشاره دارد، اما این موضوع ممکن است پیش از اعلام تصمیم‌گیری سیاست پولی بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز پنج‌شنبه، خیلی برجسته نشود.

نظرسنجی‌های PMI اس‌اندپی گلوبال در روز سه‌شنبه، حاکی از آن بود که فعالیت‌های اقتصادی در ایالات متحده، به ویژه در مقایسه با منطقه یورو و آلمان، وضعیت مطلوب‌تری داشته است.

در عین حال، در بخش گزارش‌های کلیدی، داده‌های آلمان حاکی از آن بود که شاخص ارزیابی فعلی IFO از 88.7 در ماه سپتامبر به 89.2 در ماه اکتبر بهبود یافته و شاخص انتظارات نیز از 83.1 در همان دوره به 84.7 افزایش یافت. این داده‌ها به منزله‌ی حمایتی از یورو بود تا ضررهای خود را محدود کند. افزون بر آن، گزارش فروش خانه‌های نوساز در ماه آگوست، به کاهش 8.7 درصدی اشاره داشت که می‌تواند با واکنش فوری به دلار آسیب برساند. با این وجود، فعالان بازار همچنان موضع احتیاط را ترجیح می‌دهند.

تحلیل اجمالی تکنیکال

شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار 4 ساعته به سمت 50 کاهش یافت که نشان می‌دهد حرکت نزولی هنوز امتداد نیافته است. از سوی دیگر، میانگین متحرک 200 دوره‌ای (200-SMA) به عنوان یک نقطه‌ی محوری کلیدی برای یورو/دلار (EUR/USD) همسو می‌شود.

در صورتی که این جفت، بالاتر از آن سطح تثبیت شود، خریداران می‌توانند علاقه نشان دهند و راه را برای صعود به سمت 1.0640 (فیبوناچی 38.2% اصلاح آخرین روند نزولی) و 1.0700 (سطح استاتیک، فیبوناچی 50% اصلاحی) هموار کنند.

و در نهایت، در جهت نزولی، پشتیبانی کلیدی در سطح 1.0570 قرار دارد، جایی که 100-SMA با سطح اصلاحی فیبوناچی 23.6% و خط روند صعودی ملاقات می‌کند. ناگفته نماند که بسته‌شدن 4 ساعته زیر این سطح می‌تواند فروشندگان فنی را جذب کند. در این سناریو، 1.0520 (سطح ایستا) می‌تواند به عنوان حمایت موقت قبل از 1.0500 (سطح روانی، سطح ایستا) عمل کند.

یورو/دلار

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز