داده‌های اقتصادی به زیان یورو/دلار

داده‌های اقتصادی به زیان یورو/دلار
خلاصه اخبار

در پی انتشار داده‌های اقتصادی آلمان و منطقه یورو، که حکایت از انقباض فعالیت‌های تجاری در ماه اکتبر بود، یورو/دلار به سطح 1.0650 کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» یورو/دلار در جلسه‌ی معاملاتی اروپا به سمت سطح 1.0650 کاهش یافت و این روند نزولی در پی انتشار آمار و داده‌های آلمان و منطقه یورو اتفاق افتاد که حاکی از انقباض پرشتاب فعالیت‌های تجاری در ماه اکتبر، در بخش خصوصی بود.

تحلیل اجمالی بنیادین

یورو/دلار (EUR/USD) در صبح روز سه شنبه در اروپا با رسیدن به نزدیکی 1.0700، بالاترین سطح خود در پنج هفته‌ی گذشته را ثبت کرد، اما دیری نپائید که پس از انتشار آمار ناامیدکننده‌ی PMI، قدرت خود را از دست داد. اگرچه چشم‌انداز تکنیکال کوتاه‌مدت این جفت، صراحتا به فقدان تدریجی حرکت صعودی اشاره می‌کند، اما خریداران می‌توانند تا زمانی که حمایت 1.0640 دست‌نخورده باشد، مشتاق باقی بمانند.

از سوی دیگر، با عقب‌نشینی بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری آمریکا، یافتن تقاضا برای دلار آمریکا دشوار شد و به یورو/دلار آمریکا کمک کرد تا به سمت سطوح بالاتر حرکت کند. در عین حال، بهبود وضعیت ریسک در سایه‌ی اخبار مربوط به ناآرامی‌های خاورمیانه، به این جفت‌ارز اجازه داد تا حرکت صعودی خود را حفظ کنند.

دلار آمریکا

به علاوه، داده‌های منتشرشده توسط S&P Global حکایت از بدتر شدن چشم‌انداز رشد در آلمان و منطقه یورو دارد که باعث می‌شود یورو تحت فشار فروش مجدد قرار گیرد. PMI ترکیبی در آلمان و منطقه یورو در برآورد فوری اکتبر، به ترتیب به 45.8 و 46.5 کاهش یافت که بیانگر تداوم انقباض فعالیت‌های تجاری در بخش خصوصی با سرعتی شتابان است.

دکتر سیروس د لا روبیا، اقتصاددان ارشد در بانک تجاری هامبورگ، به دو فصل متوالی رشد، در نیمه‌ی دوم سال جاری، در منطقه یورو اشاره کرد.

و در نهایت، داده‌های PMI از ایالات متحده در کانون توجه فعالان بازار خواهد بود. البته حتی اگر داده‌های PMI ناامیدکننده نباشد، یک افتتاحیه صعودی در وال استریت می‌تواند بر دلار تاثیر بگذارد و به یورو/دلار (EUR/USD) کمک کند. معاملات آتی شاخص سهام آمریکا در زمان انتشار، بین 0.3 تا 0.5 درصد افزایش داشت.

تحلیل اجمالی تکنیکال

یورو/دلار (EUR/USD) با پشتیبانی فوری در سطح 1.0640 (فیبوناچی 38.2% اصلاحی آخرین روند نزولی) روبرو می‌شود. در صورتی که خریداران به دفاع از این سطح ادامه دهند، این جفت می‌تواند کشش خود را دوباره به دست آورد. در این سناریو، 1.0700 (سطح روانشناختی، سطح ایستا، فیبوناچی 50% اصلاح) به عنوان مقاومت قوی، قبل از سطح 1.0750 (فیبوناچی 61.8% اصلاحی) همسو خواهد شد.

از سوی دیگر، بسته‌شدن 4 ساعته زیر 1.0640 می‌تواند فروشندگان فنی را جذب کند و در را برای یک حرکت نزولی طولانی به سمت 1.0600 (میانگین متحرک ساده دوره 200) و سپس 1.0570 (فیبوناچی 23.6% اصلاحی) بگشاید.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز