۵ نکته درباره سفر رئیس‌جمهور به نیویورک/ پزشکیان می‌تواند فضاسازی دشمن علیه ما را خنثی کند

۵ نکته درباره سفر رئیس‌جمهور به نیویورک/ پزشکیان می‌تواند فضاسازی دشمن علیه ما را خنثی کند
خلاصه اخبار

تهران- ایرنا- سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: رئیس‌جمهور در نیویورک می‌تواند با بیان واقعیت‌ها درباره مسائل داخلی ایران و شفاف‌سازی در این باره فضاسازی منفی رسانه‌ای دشمن درباره کشورمان که بر اذهان ایرانیان خارج از کشور تأثیر منفی گذاشته را خنثی کند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا ، با اشار به سفر دکتر مسعود پزشکیان به نیویورک جهت شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: سفر رئیس‌جمهور به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از جهات مختلف دارای اهمیت است.

وی اظهار کرد: تریبون مجمع عمومی سازمان ملل بهترین ابزار و وسیله برای بیان دیدگاه و خط مشی و مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل مختلف همچون مساله غزه است؛ همچنین رئیس‌جمهور می تواند از این ظرفیت برای افشای اقدامات غیر انسانی آمریکا و متحدانش در قبال ملت ایران با اعمال تحریم‌ها استفاده کند و ماهیت آنها را بیش از پیش آشکار سازد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس افزود: حدود دو و نیم میلیون ایرانی در کشور آمریکا ساکن هستند که حضور این تعداد از هموطنان ما در این کشور ظرفیت خوبی برای ما به شمار می رود. ایرانیان خارج از کشور سفرای ایران در کشورهای مختلف هستند و ما می‌توانیم از ظرفیت آنها در عرصه های مختلف بهره ببریم.

سلیمی خاطرنشان کرد: دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا می‌تواند از جهات مختلف دارای اهمیت باشد، رئیس‌جمهور می‌تواند با بیان واقعیت‌ها درباره مسائل داخلی ایران و شفاف سازی در این باره فضاسازی منفی رسانه‌ای دشمن درباره کشورمان که بر اذهان ایرانیان خارج از کشور تاثیر منفی گذاشته را خنثی کند و آن‌ها را به سرمایه گذاری در ایران و همراهی با کشورمان در عرصه های مختلف ترغیب کند.

وی تاکید کرد: دیدار رئیس‌جمهور با ایرانیان مقیم آمریکا و صحبت‌های او با آنان می‌تواند بارقه امیدی را در دل آنها برای همراهی و همکاری با ایران ایجاد کند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: نشست‌های خبری در جریان سفر به نیویورک این فرصت را برای آقای پزشکیان فراهم می‌کند تا به دفاع از مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران در مسائل مختلف به ویژه موضوع هسته‌ای، مباحث مربوط به تحریم‌ها و مواضع کشورمان در قبال مسائل منطقه ای بپردازد.

سلیمی خاطرنشان کرد: دیدارهای دوجانبه با روسای جمهور کشورها که در جریان این سفر اتفاق می افتد فرصت مناسبی برای توسعه روابط با کشورهای مختلف در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی و… است.

به گزارش ایرنا ، مسعود پزشکیان یکشنبه یکم مهرماه به‌منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد.

وی با بدرقه رسمی رئیس دفتر رهبر انقلاب و معاون اول رئیس جمهور تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، در نشست سران میثاق آینده نیز سخنرانی خواهد کرد و همچنین دیدارهایی با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی خواهد داشت.

پزشکیان پیش از عزیمت به نیویورک گفت: امیدوارم در این سفر بتوانیم صدای مردم کشورمان باشم تا صدای حق طلبی و عدالت خواهی آنها که اعتقاد قلبی ماست را به گوش کسانی که در سازمان ملل هستند برسانیم.(متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *