۲ میلیون صهیونیست در حلقه آتش حزب‌الله؛ آیا جنگ سوم لبنان آغاز شد؟

۲ میلیون صهیونیست در حلقه آتش حزب‌الله؛ آیا جنگ سوم لبنان آغاز شد؟
خلاصه اخبار

به دنبال حمله پهپادی حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی، آژیرهای هشدار بامداد امروز در منطقه شمالی به صدا درآمد. در همین حال، منابع نظامی و امنیتی در تل‌آویو حملات هوایی رژیم اسرائیل به جنوب لبنان را بی‌سابقه توصیف کرده‌اند که شباهت زیادی به جنگ دوم لبنان در تابستان ۲۰۰۶ دارد.

العالم- لبنان

سحرگاه روز دوشنبه، ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی گسترده‌ای را به جنوب لبنان به‌ویژه تمام شهرهای مرزی و حومه آن انجام داد که تا صبح ادامه داشت.

9 منطقه از ناحیه بقاع شمالی از جمله مناطق الهرمل، زبود، حربتا، روستا‌ها و ارتفاعات اقلیم التفاح، صور، النبطیه، بنت جبیل، الزهرانی، شمسطار، طاریا و بودای از مناطقی هستند که شاهد بیشترین بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی بودند.

شهرک‌های میس الجبل، عیترون، حولا، الطیبه، مرکبا و بنی حیان در جنوب از دیگر مناطق بمباران شده است.

در همین راستا، ژنرال “دنی هاگاری” سخنگوی ارتش اشغالگر با صدور بیانیه‌ای تلویزیونی، خطاب به ساکنان جنوب لبنان از آنها خواست خانه‌های خود را ترک کنند تا در اثر حملات نیروی هوایی این رژیم کشته و زخمی نشوند.

همچنین در پی تشدید حملات متقابل میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، یکی از روسای شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی گفت ارتش رژیم صهیونیستی از آنها خواسته برای روزهای سخت آماده باشند.

تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی بدون ذکر نام، به نقل از یکی از روسای شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی گزارش کرد “اوری گوردین” فرمانده ارتش منطقه شمال در جریان نشستی که روز جمعه ترتیب داده شد، از آنها خواسته برای روزهای سخت و پیچیده آماده شوند.

یک مقام نظامی سابق اسرائیل هشدار داد: اگر جنگ با حزب‌الله در شمال آغاز شود، وضعیت تل‌آویو به چیزی شبیه به آنچه در “سدیروت” تبدیل خواهد شد.

طبق این گزارش، سدیروت از شهرک‌های صهیونیست‌نشین هم‌مرز با شمال باریکه غزه است که از زمان جنگ، در معرض حملات گسترده مقاومت قرار دارد.

سرتیپ ران کوچاو، که سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر است، افزود: برای تحقق هدفی، نیازی به مانور زمینی در لبنان نیست.

“یوآو گالانت” وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز با تاکید بر ادامه “سلسله عملیات خود در لبنان گفت که “مرحله جدید” جنگ علیه حزب‌الله “فرصت‌های بزرگ” را در بر می‌گیرد، اما “خطرات بزرگی” نیز به دنبال دارد.

عصر دیروز نیز حزب‌الله در بیانیه‌هایی، از حملات موشکی گسترده به شمال فلسطین اشغالی خبر داد و تصریح کرد که این مناطق را با ده‌ها موشک کاتیوشا، “فادی 1” و “فادی 2″، که برای نخستین بار از آن رونمایی کرد، هدف قرار داده است که طی آن، 5 صهیونیست زخمی شدند.

در همین حال، منابع امنیتی در تل‌آویو اعلام کردند که ارتش اشغالگر طی 24 ساعت گذشته طرح‌های عملیاتی تکمیلی را در ارتباط با درگیری‌های چند روز آینده با حزب‌الله لبنان تصویب کرد از جمله اینکه به جای ورود به جنگ فراگیر با لبنان، باید تنش نظامی با حزب‌الله به صورت تدریجی تشدید شود.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که “هدف گسترش حملات و آغاز عملیات تهاجمی، بدون در نظر گرفتن اقدامات حزب‌الله است”. این منبع، این حملات را “پیشگیرانه و گسترده” توصیف کرده است.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که شاهد حملات موشکی بسیار سنگین در مناطق شمالی بوده‌اند. این رسانه‌ها تاکید کردند که حزب‌الله لبنان دامنه حملات موشکی خود را تا 60 کیلومتر افزایش داده است.

آنها با اشاره به اینکه دود گسترده‌ای در شمال حیفای اشغالی بعد از حملات حزب الله لبنان و وقوع آتش سوزی در این منطقه به آسمان برخواسته است، متذکر شدند که حدود 2 میلیون اسرائیلی طی ساعات گذشته در دایره حملات موشکی حزب‌الله قرار گرفتند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که ارتش ممکن است به دلیل گسترش دامنه حملات موشکی از لبنان، تشدید محدودیت‌های اعمال شده بر حیفا و اطراف آن را اعلام کند، و نیز تصمیم گرفته شده است مدارس در شمال نیز تعطیل شود.

حال این سوال مطرح می‌شود که آیا اسرائیل جنگ سوم لبنان را آغاز کرد؟ آیا کشورهای عربی و دیگر کشورها و سازمان‌ها، در صورت وقوع جنگی تمام‌عیار، به آن خواهند پیوست؟

منبع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *