خرید دلار با کارت ملی در 1403 | سامانه ثبت نام خرید دلار و یورو

خرید دلار با کارت ملی در 1403 | سامانه ثبت نام خرید دلار و یورو

خرید دلار دولتی با کارت ملی از روش پرداخت اسکناس به روش (واریز به حساب ارزی خریدار) تغییر کرد. در ضمن، سقف یورو با کارت ملی از پنج هزار یورو به 2000 هزار یورو کاهش پیدا کرده است. بر همین اساس، سهمیه خرید دلار با کد ملی هم به 2000 دلار کاهش پیدا کرد. طبق دستورالعمل جدید برای خرید دلار کارت ملی باید با اپلیکیشن ایوا، حساب ارزی افتتاح کرد.

از مهمترین شرایط خرید دلار با کارت ملی تعیین سهمیه یکبار در سال برای متقاضیان است. این یعنی فقط یک بار در سال می توان ارز سهمیه‌ای دریافت کرد. به عبارتی باید 365 روز از آخرین مرتبه ای که ارز دولتی دریافت کرده اید گذشته باشد. نحوه خرید دلار با کارت ملی به صورت حضوری است. شما می‌توانید با مراجعه به نزدیک‌ترین صرافی و شعبه ارزی بانک ملی تا سقف 2000 یورو و معادل آن به سایر ارزها، ارز دولتی بگیرید.

پیش از مراجعه به صرافی می‌بایست حساب ارزی ایجاد کنید. بعد از انجام خرید دلار با کارت ملی و گذشت 72 ساعت، واریز ارز اسکناس به حساب ارزی شما انجام می‌شود.

مهمترین نکاتی که باید در رابطه با خرید دلار با کارت ملی بدانید:

  • افتتاح حساب ارزی
  • عدم دریافت ارز دولتی در یکسال گذشته
  • کارت ملی هوشمند متعلق به شخص متقاضی (یا اصل شناسنامه + برگه گواهی تعویض کارت ملی)
قیمت لحظه‌ای دلار را با اپلیکیشن سیگنال رصد کنید!

چگونه با کارت ملی دلار سهمیه‌ای بخریم؟ | خرید یورو و دلار با کارت ملی


بر اساس مصوبه دولت، هر فرد ایرانی می‌تواند هر 365 روز یکبار 2000 یورو یا معادل آن، دلار سهمیه‌ای با کد ملی خریداری کند. (اگر 365 روز از آخرین باری که ارز دریافت کردید، گذشته است؛ می‌توانید ارز سهمیه‌ای دریافت کنید. در غیر اینصورت، شما مجاز به دریافت آن نیستید.)

خرید یورو و دلار کارت ملی با اپلیکیشن ایوا

برای خرید دلار دولتی با کارت ملی ابتدا باید اپلیکیشن ایوا را نصب کرده و سپس یک حساب ارزی افتتاح کنید. برای افتتاح حساب ارزی باید حساب بانک ملی فعال داشته باشید. پس از افتتاح حساب ارزی، می‌بایست به شعبه ارزی مراجعه کرده و شماره شبا حساب ارزی را دریافت کنید.

سپس به صرافی مراجعه کرده و هزینه خرید یورو یا دلار کارت ملی را پرداخت کرده و شماره شبا را در اختیار صرافی قرار دهید. سپس صرافی دلارهای شما را به حساب ارزی انتقال می‌دهد.

برای دریافت دلار کاغذی، بعد از ۵ روز می‌توانید به شعبه ارزی بانک ملی مراجعه کرده و دلارهای کاغذی خود را دریافت کنید. لازم به ذکر است در زمان تحویل دلار باید ۶ درصد کارمزد برداشت از حساب پرداخت شود.

چنانچه هنوز کارت ملی هوشمند شما صادر نشده است، با ارائه اصل شناسنامه و برگه تعویض کارت ملی خود به جای کارت ملی هوشمند می‌توانید دلار سهمیه‌ای خریداری کنید.

بنابراین مراحل خرید دلار کارت ملی به شرح زیر است:

۱) نصب اپلیکیشن ایوا

۲) افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن ایوا

۳) مراجعه به شعبه ارزی بانک ملی برای دریافت شماره شبا حساب ارزی

۴) مراجعه به صرافی و پرداخت هزینه دلار یا یورو

۵) مراجعه به شعب ارزی بانک ملی و دریافت دلار کاغذی (۵ روز پس از پرداخت هزینه)

هم‌اکنون، برای دریافت ارز دولتی با کارت ملی نیازی به ثبت نام در سامانه خرید دلار نیست. اما افتتاح حساب ارزی برای دریافت دلار و یورو با کارت ملی الزامی است. چون بعد از انجام معامله ارز دولتی با کارت ملی، واریز اسکناس ارز به همین حساب انجام می‌شود.

لازم است یادآوری کنیم که کمتر از 2000 یورو هم می‌توانید ارز دولتی دریافت کنید.

مراحل، شرایط و نکات مهم دریافت دلار و یورو کارت ملی در تصویر ذکر به طور کامل ذکر شده است.

دریافت دلار کارت ملی

خرید یورو و دلار کارت ملی با اپلیکیشن بام

همچنین متقاضیان دریافت دلار و یورو کارت ملی می‌توانند از طریق سامانه و اپلیکیشن بام بانک ملی برای افتتاح حساب ارزی اقدام کنند. بدین منظور باید به سامانه baam.bmi.ir مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات، حساب ارزی خود را افتتاح کنند. امکان دانلود این برنامه و ثبت‌نام از طریق تلفن‌ همراه هم وجود دارد. پس از افتتاح حساب، سایر مراحل شامل مراجعه به شعبه ارزی برای دریافت شبا، مراجعه به صرافی و … مشابه روش اول خواهد بود.

شرایط خرید دلار با کارت ملی ۱۴۰3 | شرایط گرفتن یورو با کارت ملی 1403


چنانچه تصمیم به خرید دلار با کارت ملی (یا یورو با شماره ملی) از صرافی‌های سراسر کشور دارید، حساب ارزی ایجاد کنید تا بعد از خرید، دلار به حساب ارزی شما واریز شود. البته اشخاصی مجاز به خرید یورو و دلار با کد ملی را هستند، که شرایط احراز زیر را داشته باشند:

1- این ارز دولتی در طی 365 روز، یکبار به افراد ایرانی پرداخت می‌شود.

به همین منظور، به متقاضیانی که از سهمیه ۲۰۰۰ دلاری امسال خود استفاده کرده‌اند، دلار/یورو سهمیه‌ای دیگری تعلق نمی‌گیرد.

2- وجه مورد نیاز در حساب شخص متقاضی موجود باشد. همچنین، فرد متقاضی افتتاح حساب ارزی را انجام دهد.

3- حضور شخص متقاضی در زمان خرید و تحویل ارز با کارت ملی الزامی است.

4- سیم کارت و کارت بانکی باید به نام شخص متقاضی باشد.

5- افراد متقاضی خرید دلار سهمیه ای باید شرایط سنی بالاتر از 18 سال را داشته باشند و یا صرفا به اشخاص حقوقی مقیم (به استثنای بانک‌ها و صرافی‌ها) امکان‌پذیر است.

شرایط خرید دلار با کد ملی از سامانه (جدید)


تغییر شرایط خرید دلار با کد ملی بعد از انتشار بخشنامه ابلاغی از سوی بانک مرکزی به صورت رسمی اعلام شد. در بخشنامه ابلاغی تأکید شده است: از روز دوشنبه 1402/01/14، روش فروش ارز صورت اسکناس در سرفصل “تأمین نیازهای ضروری کد 56” به متقاضیان از روش (پرداخت مستقیم اسکناس به متقاضی) به روش (واریز به حساب ارزی متقاضی نزد بانک‌ها) تغییر می‌کند.

عوارض خرید دلار با کارت ملی


بنابر اعلام دولت امکان رصد خریداران ارز سهمیه‌ای در سال جدید ممکن است. با توجه به تمکن مالی و گردش حساب، اطلاعات افراد به وزارت کار و رفاه اجتماعی ارسال خواهد شد. قطع یارانه افردای که کد ملی آنها در سامانه متشکل ارزی ثبت شده است در دستور کار دولت قرار گرفته.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به طور دقیق‌تر بیان کرد که:

یارانه افرادی که با اجاره کارت ملی خود به دیگران، سهمیه ۲ هزار دلار دریافت می‌کنند؛ اگر طبق دهک‌بندی و معیارهای وزارت رفاه در دهک دهم پردرآمدی قرار بگیرند، از لیست یارانه‌بگیران حذف می‌شوند.

قیمت دلار دولتی با کارت ملی امروز


با توجه به نوسانات بازار، خیلی از افراد به دنبال قیمت دلار با کارت ملی هستند. قیمت دلار دولتی با کارت ملی امروز در سامانه متشکل ارزی در زمان نگارش این مطلب حدود 42 هزار تومان است. قیمت دلار دولتی از روز رونمایی سامانه متشکل تا به امروز کاهشی بوده است. در تاریخ 14 فروردین 1402، نرخ دلار دولتی 42 هزار و 700 تومان بود.

قیمت معامله دلار و یورو در صرافی‌ها به بازار آزاد، نزدیک و کمک کننده‌ی تعدیل قیمت‌ها است.

مهم‌ترین دلیل استقبال از سهمیه دلار دولتی با کارت ملی، اختلاف قیمت بازار آزاد و قیمت صرافی است. قیمت دلار دولتی در صرافی‌ها از نوع توافقی است و به همین علت می توان برای نرخ دلار با کارت ملی انتظار نوسان داشت. براساس اختلاف قیمت و نوساناتی که ارز آزاد و صرافی دارد، فاصله قیمتی بین این دو متغیر است.

شرایط خرید دلار با کد ملی از سامانه (جدید)


تغییر شرایط خرید دلار با کد ملی بعد از انتشار بخشنامه ابلاغی از سوی بانک مرکزی به صورت رسمی اعلام شد. در بخشنامه ابلاغی تأکید شده است: از روز دوشنبه 1402/01/14، روش فروش ارز صورت اسکناس در سرفصل “تأمین نیازهای ضروری کد 56” به متقاضیان از روش (پرداخت مستقیم اسکناس به متقاضی) به روش (واریز به حساب ارزی متقاضی نزد بانک‌ها) تغییر می‌کند.

قیمت دلار دولتی با کارت ملی امروز


با توجه به نوسانات بازار، خیلی از افراد به دنبال قیمت دلار با کارت ملی هستند. قیمت دلار دولتی با کارت ملی امروز در سامانه متشکل ارزی در زمان نگارش این مطلب حدود 43 هزا تومان است. قیمت دلار دولتی از روز رونمایی سامانه متشکل تا به امروز افزایشی بوده است. در تاریخ 14 فروردین 1402، نرخ دلار دولتی 42 هزار و 700 تومان بود.

قیمت معامله دلار و یورو در صرافی‌ها به بازار آزاد، نزدیک و کمک کننده‌ی تعدیل قیمت‌ها است.

مهم‌ترین دلیل استقبال از سهمیه دلار دولتی با کارت ملی، اختلاف قیمت بازار آزاد و قیمت صرافی است. قیمت دلار دولتی در صرافی‌ها از نوع توافقی است و به همین علت می توان برای نرخ دلار با کارت ملی انتظار نوسان داشت. براساس اختلاف قیمت و نوساناتی که ارز آزاد و صرافی دارد، فاصله قیمتی بین این دو متغیر است.

سوالات متداول


چگونه با کارت ملی دلار دولتی بگیریم؟

برای خرید دلار دولتی با کارت ملی می‌بایست حساب ارزی ایجاد کنید. بعد از ایجاد حساب ارزی، با به همراه داشتن کارت ملی هوشمند و سیمکارت تلفن، حضورا به صرافی مراجعه کرده و تا سقف 2000 یورو و یا معادل آن، ارز دولتی بگیرید.

آیا دلار بخریم یارانه قطع میشود؟

با خرید ارز سهمیه‌ای با کد ملی، یارانه خریداران قطع می‌شود.

سهمیه دلار با کارت ملی امروز چقدر است؟

هر کد ملی که در 365 روز گذشته، ارز با کد ملی دریافت نکرده است؛ می‌تواند 2000 یورو با کارت ملی و یا معادل آن با مراجعه به صرافی‌های سراسر کشور، دلار دولتی دریافت کند.

آیا می‌توانیم دلار با کارت ملی را کمتر از سهمیه مجاز دریافت کنیم؟

بله، هر کد ملی می‌تواند حداکثر تا سقف 2000 یورو و یا معادل آن را به دلار (در طی یکسال) دریافت کند.

قیمت سهمیه دلار با کارت ملی 1403 چقدر است؟

برای ارزیابی قیمت دلار و یورو با کارت ملی براساس نرخ روز باید به صورت حضوری به صرافی‌ مراجعه کنید.

منبع: سایت سیگنال

برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • سلام وقت بخیر ایا میشه ارز دولتی را به قیمت بازار فروخت.ایا اصلا میخرن یا نه

  • سلام برای دریافت یورو با کارت ملی به کدام شعبه مراجعه کنم ، اگر ممکنه مراحل کار با آدرس شعبه را بفرمایید

  • ببخشید باکدملی فقط۵۰۰۰تا یورو میدن کمتر نمیشه گرفت

  • ان شاءالله به زودی شاهد سقوط قیمت ارز خواهیم بود

    • سلام،روز 17فروردین،یعنی پنج شنبه برای افتتاح حساب ارزی به بانک ملی رفتم،ولی گفتن هنوز بخش نامه ای نیامدهو با چند تا صرافی هم که کار میکنیم؛اونا هم از این موضوع اطلاعی نداشتن.
      میشه دقیقا بفرمایند باید اول حساب ارزی باز کنیم وکدام بانک یا اول مراجعه کنیم به صرافی؟
      سپاس

  • سلام . ببخشید بدون ثبت نام کردن و گرفتن وقت در سایت ice.ir میشه از صرافی های مجاز دلار دولتی گرفت؟؟

  • خب الان که من نگاه میکنم قیمت بازار متشکل با بازار آزاد تفاوت چندانی نداره! داره؟

  • ببخشید الان دلار تو صرافی زده 43 تومن به بانک مراجعه کنیم اونجا چند هست قیمتش؟؟؟

    • ببخشیدمن پارسال ارزسهمیه ای گرفتم الانم میتونم بگیرم

  • سلام , وقتتون بخیر .
    تفاوت قیمت این ارز (یورو و دلار) و ارز های داخل بازار چقدر هست ؟
    و اینکه این ارز اسم خاصی داره ؟
    مثل ارز های نیمایی و سنا و….

  • سلام متاهل روستاهستیم دردست رس مانیست که بتوانیم دلارویایوروبگیریم چه کاربایدکردآیاسامانه ای هست باآن ثبت نام کنیم ویابخریم؟

    • سلام. همانطور که در مقاله ذکرشده، خرید دلار یا یورو با کارت ملی با مراجعه حضوری به 5 بانک گفته‌شده و یا صرافی‌های مجاز از سوی بانک مرکزی، امکان‌پذیر است.

    • با سلام ببخشید می خواستم سوال کنم آیا این بانک ها یا صرافی ها مابه التفاوت قیمت دلار یا یورو رو هم به مردم میدن یا نه؟

  • سلام من تابستون فقط ۲۵۰ دلار ارز مسافرتی گرفتم الان نمی تونم مابه التفاوتش رو بگیرم؟!

    • سلام آیا برای خرید ارز باید به تهران بیایم،یا که شهر محل زندگی ما هم ارز را میدن؟

    • تا دو هزارتا می توانید خریدکنید اگر 250 تا گرفته اید مراجعه کنید و 1750 تا دیگر را نیز دریافت کنید

      • نه، هر شخص با کدملی در طول سال فقط یک بار می‌تونه خرید داشته باشه.

      • استاد میگه ارز مسافرتی گرفته!!!و اگر مسافرتی گرفته باشد نمی‌تواند ارز سهمیه‌ای بگیرد حتی ۱دلار!

    • فروش ارز صرفاً از طریق پرداخت معادل ریالی با کارت بانکی یا از طریق حساب بانکی به نام متقاضی و استعلام شماره تلفن همراه به نام متقاضی از سامانه شاهکار امکان‌پذیر است.

  • سلام
    سامانه برخط سایت https://www.ice.ir جهت خرید ارز باز نمی شود و ERROR می دهد برای بقیه هم اینطور هست؟

  • آقا ما که شهرستان زندکی میکنیم چیکار کنیم
    میتونیم از بانک های شهر خودمون دریافت کنیم یا فقط ۵ بانک تهران ؟؟؟؟؟

  • سلام و عرض ادب
    بیزحمت شرایط ثبت نام و قیمت خرید یورو یا دلار چقدر هستش
    ممنون

    • سلام. برای مشاهده قیمت یورو با کارت ملی به سایت https://www.ice.ir/ مراجعه کنید. ضمنا شرایط ثبت نام در همین مقاله شرح داده شده است.

      • تمام پنج هزار یورو یا معادلش رو باید یکجا خرید یا میشه خورد خورد استفاده کرد

      • سلام لطفا واضح بفرمایید یارانه قطع میشود یا خیر

  • برای خرید دلار و یورو باکارت ملی باید کجا مراجعه کنیم ما که تو روستاهستیم

  • قیمت یورو و دلار ها که با سهمیه کارت ملی تعلق میگیره چقدر است ؟ آیا با بازار آزاد تفاوتی دارد؟

  • آیا آنهایی که توان خرید آن مقدار یورو را ندارند میتوانند نسبت به بودجه خود اقدام به خرید یورو کنند؟

  • سلام میخواستم بدونم مبلغ یورو چقدر هستش؟

    • یورو به قیمت ازاد بفروش میرسد یا نه ؟

    • من که تازه شنیدم اگه واقعا باشه خوبه

      • منم مثل شما تا شنیدم خولستم اقدام کنم گفتن ارز مسافرتی دیگه نمیدن خخخ