یوتیوب با ویژگی های جدید به مصاف تیک‌ تاک می رود

یوتیوب با ویژگی های جدید به مصاف تیک‌ تاک می رود
خلاصه اخبار

تغییرات تازه به یوتیوب کمک می‌کند تا بتواند به خوبی با تیک‌تاک رقابت کند. تیک تاک هم اکنون به کاربرانش اجازه می‌دهد ویدیوهای طولانی‌تر (۱۰ دقیقه هنگام ضبط و ۶۰ دقیقه هنگام بارگذاری) بارگذاری کنند.

به گزارش تجارت نیوز ،

یوتیوب اعلام کرده که تغییرات جدیدی را برای محصول ویدیویی کوتاه خود(YouTube Shorts) معرفی می‌کند که این تغییرات شامل امکان بارگذاری ویدیوهایی به طول حداکثر سه دقیقه است.

یوتیوب همچنین پلیر Shorts را به‌روز کرده است و الگوهایی برای ساخت ویدیو اضافه و یک صفحه جدید برای روندهای Shorts در دستگاه‌های موبایل ایجاد کرده است.

این تغییرات به یوتیوب کمک می‌کند تا بتواند به خوبی با تیک‌تاک رقابت کند. تیک تاک هم اکنون به کاربرانش اجازه می‌دهد ویدیوهای طولانی‌تر (10 دقیقه هنگام ضبط و 60 دقیقه هنگام بارگذاری) بارگذاری کنند.

یوتیوب اعلام کرد که پلیر جدید Shorts به گونه‌ای طراحی شده که به محتوای تولیدکنندگان توجه بیشتری کند و آن را در مرکز صفحه نمایش قرار دهد. این تغییر با تبدیل دکمه‌های تعامل(مثل نظر، اشتراک‌گذاری و …) در سمت راست صفحه به آیکون‌های خط‌دار به جای آیکون‌های پررنگ انجام می‌شود، که به بینندگان این امکان را می‌دهد تا ویدیو را بهتر مشاهده کنند.

علاوه بر این، نام تولیدکننده، توضیحات و اطلاعات صوتی به فشرده‌تری نمایش داده می‌شود تا فضای کمتری را در پایین صفحه اشغال کند. اما این تغییر به معنای کوتاه شدن توضیحات ویدیو است، که کاربران باید روی دکمه “بیشتر” کلیک کنند تا متن کامل را ببینند.

الگوهای جدید برای ایجاد محتوا

اضافه شدن الگوها به کاربران یوتیوب این امکان را می‌دهد که سریع‌تر به ترندهای محتوایی بپیوندند. این ویژگی مشابه کاری است که تیک‌تاک با اپلیکیشن CapCut انجام می‌دهد.

در حال حاضر، کاربران یوتیوب می‌توانند با کلیک روی گزینه “Remix” در یک ویدیو، گزینه «استفاده از این الگو» را انتخاب کنند و ویدیوی خود را بسازند. اما در چند ماه آینده کاربران می‌توانند به طور مستقیم از دوربین Shorts به محتوای مورد نظر دسترسی پیدا کنند، که این قابلیت کار را برای بازسازی کلیپ‌ها، ویدیوها یا موزیک ویدیوها آسان‌تر می‌کند.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *