یوان دیجیتال در معرض آزمایش عمومی قرار می‌گیرد

یوان دیجیتال در معرض آزمایش عمومی قرار می‌گیرد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

یوان دیجیتال عرضه می‌شود

طبق گزارشاتی که در رابطه با ارز دیجیتال کشور چین منتشر شده است، به نظر می‌رسد که این رمزارز ملی قرار است به زودی بر روی یک نرم‌افزار چینی به نام دیدی چوژینگ(Didi Chuxing) مورد آزمایش قرار بگیرد. این نرم‌افزار چینی که در واقع یک نرم‌افزار اشتراک وسیله‌ی نقلیه به شمار می‌آید، همواره به عنوان اوبر(Uber) چینی توصیف می‌شود.

نرم‌افزار دیدی قرار است یوان دیجیتال را به عنوان یک سیستم پرداخت در ناوگان خودروهای خود مورد آزمایش قرار داده و پذیرش آن را آغاز کند. در حال حاضر، این استارت‌آپ چینی از حمایت و پشتیبانی سافت‌بانک(SoftBank)، پلت‌فرم پرداخت وی‌چت پی(WeChat Pay) و علی‌پی(AliPay) برخوردار بوده و در کنار بهره‌گیری از خدمات پلت‌فرم‌های بزرگ بین‌المللی همچون ویزا(Visa) و مستر کارت(MasterCard) پرداخت‌های خود را به این وسیله پردازش می‌کند.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار دیدی اعلام کرده‌اند که چندی قبل در راستای بررسی و شروع روند آزمایش این پروژه، یک همکاری نزدیک با بانک مرکزی چین(PBoC) برقرار کرده‌اند. در همین بین یکی از موارد کاربردی که قرار استفاده در رابطه با یوان دیجیتال مورد بررسی قرار بگیرد، استفاده از این ارزش دیجیتال به عنوان روش پرداخت در تاکسی‌ها می‌باشد.

یک سکوی پرش

گفته شده که در صورت رضایت‌بخش بودن نتایج بدست آمده از آزمایشات نرم‌افزار دیدی، زمینه‌ی و اشتیاق لازم برای گسترش سطح استفاده از یوان دیجیتال به عنوان یک پروژه‌ی جاه‌طلبانه ایجاد خواهد شد. اوایل سال جاری یکی برخی از مقامات دولتی چین اعلام کرده بودند که امیدوارند این رمزارز ملی پیش از رویداد المپیک زمستانه در سال ۲۰۲۰ به صورت عمومی عرضه شود.

این نرم‌افزار کرایه‌ی خودرو در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیون مسافر روزانه داشته و تخمین زده می‌شود که مجموع کاربران ثبت‌نام کرده در آن بالغ بر ۵۵۰ میلیون نفر(نزدیک به ۴۰ درصد از جمعیت ۱/۴ میلیارد نفری چین) باشد.

البته گفته شده که استفاده از این توکن‌ها تنها به سرویس‌های تاکسی محدود نمی‌شود. نرم‌افزار دیدی در ابتدای سال ۲۰۱۸ یک پلت‌فرم مشابه اوبر ایتس(Uber Eats) راه‌اندازی کرد و قرار است یوان دیجیتال در این پلت‌‌فرم نیز عرضه شود. شرکت توسعه‌دهنده‌ی دیدی در نظر دارد تا رمزارز ملی چین را در تمام خدمات و سرویس‌های روزمره از جمله خدمات لباسشویی و فروشگاه‌های مواد غذایی به کار بگیرد.

تلاش چین در راستای همه‌گیر شدن فناوری بلاک‌چین

مجموع نرم‌افزارهای Didi در واقع اولین نرم‌افزارهای تجاری حوزه‌ی بلاک‌چین در پکن خواهند بود. تا به امروز، علاوه بر پکن شهرهای دیگری همچون هانژو و هینان نیز تحت حمایت دولت برای بررسی و آزمایش پروژه‌های بلاک‌چینی بوده‌اند. این دو شهر به ترتیب به عنوان منطقه‌ی «علم آینده» و «جزیره‌ی بلاک‌چین» از طرف دولتمردان توصیف می‌شوند، زیرا دولت چین در نظر دارد تا فناوری بلاک‌چین و ارز دیجیتال را در این دو منطقه به طور قابل توجهی گسرش داده و همه‌گیر کند.

فناوری بلاک‌چین یکی از دستورالعمل‌های بسیار مهم برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی چین بوده و تا به امروز دولتمردان و سیاست‌گذاران آن به هیچ عنوان از این مسیر منحرف نشده‌اند. اوایل هفته‌ی جاری بود که یک نشریه‌ی محلی در چین توضیح داد «پایه‌ها و زیرساخت‌های لازم» برای بهره‌برداری از فناوری بلاک‌چین در خدمات دولتی شهر ژجیانگ با موفقیت ایجاد شده‌اند. در حال حاضر بیش از ۱۳۵ گره‌ی عمومی فعال وجود دارد، درحالیکه گفته می‌شود در ماه‌های آینده شاهد گسترش فناوری بلاک‌چین در سیستم‌ شهرهای دیگر این کشور خواهیم بود.

با تمام این تفاسیر، به نظر می‌رسد که در مسابقه‌ی فراگیری بلاک‌چین، کشور چین از همه یک قدم جلوتر است.

نظر شما در رابطه با رویکرد دولت چین برای عرضه‌ی هرچه سریع‌تر رمزارز ملی و استفاده از آن به عنوان ارز رایج چیست؟ چه چیز باعث شده که چین اینگونه در تلاش برای گسترش و بهره‌مندی از فناوری بلاک‌چین در بخش‌های مختلف باشد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.