گوشی جدید هواوی یک کیف‌پول سخت‌افزاری برای یوان دیجیتالی نیز هست

گوشی جدید هواوی یک کیف‌پول سخت‌افزاری برای یوان دیجیتالی نیز هست
به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

کیف‌پول سخت‌افزاری یوان دیجیتالی

شرکت هواوی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تلفن همراه جدید این شرکت یعنی هواوی میت ۴۰(Huawei Mate 40) به همراه کیف‌پول سخت‌افزاری ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین(DCEP) یا یوان دیجیتالی منتشر خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه‌ی شرکت هواوی این تلفن همراه ویژگی‌های امنیت و حفاظت از هویت کاربران را به کاربران خود پیشنهاد می‌کند. با این وجود، به دلیل الزام تمامی کاربران ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین، ادعای این ویژگی از سوی شرکت هواوی عجیب به‌نظر می‌رسد.

هواوی میت 40
رونمایی از هواوی میت ۴۰٫ ویژگی‌های این تلفن همراه را مشاهده کنید.

شرکت هواوی در پی تلاش بانک مرکزی چین برای راه‌اندازی یوان دیجیتالی از ساخت تلفن همراه جدیدی خبر داده است که یوان دیجیتالی پشتیبانی می‌کند.

در ابتدای ماه جاری میلادی نزدیک به دو میلیون نفر از ساکنین شنژن برای شرکت در طرح آزمایشی یوان دیجیتالی ثبت نام کرده‌اند. شرکت‌کنندگان در این طرح از توزیع ۵۰ هزار بسته‌ی هدیه(به ارزش هر بسته ۲۰۰ یوان) منتفع شده‌اند.

خداحافظی با سیستم عامل اندروید

در نتیجه‌ی تحریم‌های ایالات متحده‌ی آمریکا دسترسی شرکت هواوی به تکنولوژی‌های پیشرفته برای ساخت تلفن‌های همراه محدود شده است.

تراشه‌ی کایرن ۹ هزار این تلفن همراه توسط شرکت تایوانی ساخته شده است که به‌دلیل تحریم‌ها مجبور به پایان دادن به همکاری خود با شرکت هواوی شده است.

همچنین کاربران تلفن همراه هواوی به دلیل این تحریم‌ها از خدمات متنوع شرکت گوگل همانند یوتوب(YouTube)، جیمیل(Gmail) و گوگل‌پلی(Google Play store) محروم شده‌اند.

ویژگی‌های هواوی میت ۴۰

شرکت هواوی در زمان ساخت میت ۴۰ از مدل پیشین این شرکت الهام گرفته است. این تلفن همراه با وزن ۱۸۸ گرم از یک صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی منحنی با وضوح تصویر ۱۰۸۰*۲۳۷۶ و فرکانس ۹۰ هرتز بهره می‌گیرد. میت ۴۰ به همراه تراشه‌ی ۵ نانومتری کایرن ۹۰۰۰ که از فن‌آوری فایو‌جی(۵G) پشتیبانی می‌کند و به همراه ۸ گیگ رم و۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد.

تعبیه‌ی ویژگی کیف‌پول سخت‌افزاری در تلفن‌های همراه رویکرد جدیدی محسوب نمی‌شود و شرکت‌های سامسونگ(Sumsung) و اچ‌تی‌سی(HTC) نیز در گذشته محصولاتی را ارائه کرده‌اند که از کیف‌پول سخت‌افزاری بهره می‌گیرد.

نظر شما نسبت به تعبیه‌ی کیف‌پول سخت‌افزاری در تلفن همراه میت ۴۰ شرکت هواوی چیست؟ آیا شرکت هواوی به دلیل مواجهه با تحریم‌ها در آینده نیز قادر به رقابت در بازار تولید تلفن‌های همراه هوشمند خواهد بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.