گوترش: وضعیت اسفبار فلسطینیان در شمال غزه غیرقابل تحمل است

خلاصه اخبار

دبیرکل سازمان ملل سطح کشتار و ویرانی‌ها در شمال غزه را غیرقابل تحمل خواند.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان، نهاد‌های بین المللی را ابزاری در دستان قدرت‌های بزرگ می‌دانند که آنها براساس منافع خود این نهاد‌ها را شکل داده و قوانین برآمده از آنها منافع آنها را تامین می‌کند. از این رو، تعجبی ندارد که نهاد‌های بین المللی در برابر جنایات صهیونیست‌ها بی کفایتی محض را به نمایش گذاشته اند. 

به گزارش الجزیره، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل امروز (یکشنبه) اعلام کرد: من از سطح وحشتناک کشتار، جراحات وارده، و ویرانی‌ها در شمال غزه شوکه شدم. 

وی با اشاره به حملات توحش گونه صهیونیست‌ها به این منطقه خاطر نشان کرد: وضعیت اسفناک غیرنظامیان فلسطینی به دام افتاده در شمال غزه غیرقابل تحمل است. اکنون بیماران و مجروحان در این منطقه به مراقبت‌های حیاتی دسترسی ندارند و خانواده‌ها از نبود غذا و سرپناه رنج می‌برند. 

سخنان گوترش درباره نسل کشی فلسطینیان در شمال غزه در حالی رخ می‌دهد که یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیش از این به دلیل آنکه دبیرکل سازمان ملل به خوبی از مواضع تل آویو حمایت نکرده بود اجازه ورود وی به سرزمین‌های اشغالی را نداد. گوترش تاکنون اشاره‌ای به نسل‌کشی فلسطینیان در غزه نکرده است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *