گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و مصر درباره لبنان و غزه

گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و مصر درباره لبنان و غزه
خلاصه اخبار

وزرای خارجه ایران و مصر در گفت‌وگویی تلفنی، در باره تحولات شتابنده منطقه و در راس آن تحولات لبنان و باریکه غزه رایزنی کردند.

العالم – ایران

“بدر عبدالعاطی” وزیر خارجه مصر و “سید عباس عراقچی” وزیر خارجه ایران، تلفنی با یکدیگر در باره تحولات سریع منطقه و در راس آن تحولات لبنان و باریکه غزه گفت‌وگو کردند.

“تمیم خلاف” سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد عبدالعاطی در این گفت‌وگو نگرانی عمیق قاهره را نسبت به تنش فزاینده در خاورمیانه و افزایش دامنه درگیری در منطقه که پیامد‌های ناگواری برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی به همراه دارد، اعلام کرد.

وی همچنین اقدام برای کاهش تنش‌ها و خویشتنداری در این مرحله حساس را در راستای جلوگیری از کشانده شدن به جنگ منطقه‌ای، ضروری دانست.

وزیر خارجه مصر در ادامه به موضع قاهره در قبال تحولات پی در پی در جنوب لبنان اشاره و بر مخالفت کامل کشورش با نقض حاکمیت لبنان و ضرورت نیاز به دستیابی به آتش‌بس فوری تاکید کرد.

عبدالعاطی همچنین بر اهمیت توانمندسازی نهادهای لبنانی و در راس آن ارتش لبنان به عنوان طرف قادر به ایجاد ثبات در این کشور تاکید و به اهمیت اجرای کامل قطع‌نامه 1701 شورای امنیت اشاره کرد.

وی در ادامه به تداوم ارائه انواع حمایت سیاسی و انسانی مصر به لبنان و اهمیت حمایت تمامی طرف‌های لبنانی در این مرحله از جنگ برای انتخاب رئیس جمهور جدید اشاره کرد.

این مقام مصری در پایان بر اهمیت زیاد توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری و ورود کامل و بی‌قید و شرط کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به نوار غزه تاکید کرد.

منبع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *