گزارش وزارت دفاع روسیه از تلفات اوکراین در کورسک

گزارش وزارت دفاع روسیه از تلفات اوکراین در کورسک
خلاصه اخبار

وزارت دفاع روسیه در گزارشی از تلفات گسترده نیروهای اوکراین در کورسک، منطقه‌ای در غرب روسیه خبر داد.

به گزارش ایسنا، ارتش اوکراین در 6 اوت به «کورسک» منطقه‌ای واقع در غرب روسیه حمله‌ زمینی خود را آغاز کرد. این اقدام از سوی کارشناسان نظامی به‌عنوان «قمار زلنسکی» نام گرفت.

رسانه‌ها و تحلیلگران نظامی غرب در گزارش‌های اخیر خود اذعان کردند: «روسیه تاکنون نیمی از قلمروهای خود در کورسک را دوباره پس گرفته و طبق ارزیابی‌ برخی مفسران و تحلیلگران نظامی، همزمان با آغاز فصل سرما و بارندگی، زمین در کورسک گِل و نمناک می‌شود و همین مسئله باعث پیشروی‌های بیشتر روسیه خواهد شد زیرا نیروهای ارتش این کشور خودروهای مجهز بیشتری نسبت به نیروهای ارتش اوکراین دارد.»

از طرفی، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در کنفرانس خبری خود در روز پایانی شانزدهمین اجلاس بریکس در کازان روسیه، در پاسخ به پرسشی گفت که نیروهای اوکراین در کورسک محاصره شده‌اند.

در همین راستا، خبرگزاری روسی «تاس» به نقل از وزارت دفاع روسیه از تلفات گسترده نیروهای اوکراین در کورسک خبر داد.

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، از شروع درگیری‌ها در کورسک، ارتش اوکراین بیش‌ از 27 هزار سرباز، 177 تانک، 97 خودروی پیاده‌نظام، 106 خودروی زرهی جنگی، هزار و 14 خودروی نظامی خود را از دست داده است.

این وزارت‌خانه همچنین اعلام کرد که در طول 24 ساعت گذشته، بیش از 250 سرباز اوکراینی در کورسک کشته شده‌اند.

دفع ضدحمله در کورسک توسط گروه نبرد شمالی روسیه

وزارت دفاع روسیه همچنین گزارش کرد که گروه نبرد شمال طی 24 ساعت هشت ضد حمله را در منطقه کورسک دفع کرد و نیروهای اوکراینی 60 نفر را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، «تلفات ارتش اوکراین در مجموع به 60 نفر رسید و یک خودروی جنگی زرهی ساخت آمریکا نیز منهدم شد».

حملات نیروی هوایی روسیه به 23 موضع ارتش اوکراین در کورسک

وزارت دفاع روسیه همچنین گزارش داد که هوانوردی ارتش روسیه به نیروهای نظامی اوکراین در نزدیکی 23 شهرک در منطقه کورسک و هفت شهرک در منطقه سومی خسارت وارد کرده است.

عدم تطابق «طرح پیروزی» زلنسکی با وضعیت میدانی

موفقیت روسیه در بازپس‌گیری مناطق خود در کورسک و پیشروی نیروهای این کشور در جبهه شرقی اوکراین درحالی است که «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در حاشیه نشست بریکس طی مصاحبه‌ای با رسانه «ان‌تی‌وی» روسیه که مصاحبه آن روز شنبه در خبرگزاری «بلتا» منتشر شده است، بیان کرد: «طرح پیروزی» که توسط «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مطرح شده است، با آنچه در خط مقدم و منطقه کورسک رخ می‌دهد، همخوانی ندارد.

اوضاع میدان نبرد برای نیروهای اوکراینی دشوار پیش می‌رود، وضعیت آنها همزمان با پیشروی‌های ارتش روسیه هر روز وخیم‌تر می‌شود و این درحالیست که رئیس‌جمهور اوکراین برنامه‌ای را تحت عنوان «طرح پیروزی» به امید کسب دستاوردی در میدان نبرد ارائه داده اما حمایت‌ کشورهای غربی از تمامی بندهای آن در هاله‌ای از ابهام به‌سر می‌برد و می‌گویند که در حال رایزنی پیرامون این برنامه هستند.

رئیس‌جمهور بلاروس در ادامه تاکید کرد: «گفته می‌شود که صلح در اوکراین به ایالات متحده و اروپا بستگی دارد؛ اگر آنها بخواهند، صلح برقرار خواهد شد و تا زمانی که آنها نخواهند، صلح نخواهد شد. به نظر من، اخیرا وضعیت تغییر کرده است. آمریکایی‌ها و به‌خصوص اروپایی‌ها با مشاهده وضعیت در منطقه کورسک روسیه، بیشتر از خود زلنسکی خواستار صلح هستند. زلنسکی اکنون مقاومت می‌کند و فرمت‌ها، پیشنهادات و برنامه‌های متعددی ارائه می‌دهد که بیشتر شبیه به شعار هستند. این پیشنهادات با آنچه امروز در میدان نبرد رخ می‌دهد، همخوانی ندارد.»

اوکراین در فوریه 2025 وارد سومین سال جنگ خواهد شد و وضعیت این کشور هم‌اکنون در وضعیت تاریک‌تری از قبل قرار دارد. ارتش اوکراین در شرق نیروهای خود را از دست می‌دهد و به‌رغم حملات غیرمنتظره‌ای که به «کورسک» روسیه داشته و هم‌چنین تسلیحات زیادی که از غرب دریافت می‌کند، قادر به حفظ مواضع خود نیست و نیروهای روسیه هر چند با دستاوردهای کم به پیشروی‌ها در دونباس ادامه می‌دهند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *