گزارش معاون ارتباطات واطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور از برنامه‌های روز دوم پزشکیان در نیویورک

گزارش معاون ارتباطات واطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور از برنامه‌های روز دوم پزشکیان در نیویورک
خلاصه اخبار

تهران – ایرنا – معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور برنامه‌های روز دوم دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور در نخستین حضور وی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا ، مهدی طباطبایی روز چهارشنبه چهار مهر ماه 1403 در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: نخستین جلسه روز دوم برنامه های رئیس جمهور نشست با علمای ادیان ابراهیمی با حضور نمایندگان مسیحیان، یهودیان و مسلمانان امریکایی بود.

طبباطبایی افزود: هم نمایندگان مسیحیت و هم یهودیان از تفکیک صهیونیزم با دین کهن یهودیت قدردانی جدی داشتند و خویشتنداری قهرمانانه جمهوری اسلامی برابر تحریکات را مقدمه صلحی جهانگیر ارزیابی کردند.

وی اظهار داشت: اظهارات رئیس جمهور پزشکیان نیز که در حقیقت امتداد گفتمان وفاق و آشتی این بار در پهنه بین المللی بود مورد توجه خاصی قرار گرفت.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: جلسه بعدی نیز نشست با علمای شیعه مقیم آمریکا بود که اظهارات رئیس جمهور و تسلط عمیق وی بر متون اسلامی بسیار کانون توجه دانشمندان و علمای شیعه در آمریکا که از ملیت های مختلف هم بودند، قرار گرفت.

طباطبایی افزود: ملاقات وزیر خارجه چین، رئیس جمهور صربستان نیز در محل اقامت رئیس جمهور برگزار شد و پس از ارائه سخنرانی در صحن سازمان ملل جلسه با مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز در سازمان ملل انجام شد.

وی تصریح کرد: مصاحبه با شبکه الجزیره انگلیسی آخرین برنامه روز دوم بود که دکتر پزشکیان با تبیین موضوع اتحاد و وفاق در جهان اسلام، تجاوز و گستاخی های رژیم صهیونیستی را محکوم به شکست دانست.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: در بحبوحه مراودات دیپلماتیک گاه اخبار جنجالی و به کلی فاقد اعتباری در تهران منتشر می شود اعم از حاشیه پردازی کاملا دروغین راجع به ملاقات با رئیس جمهور ترکیه، لیست های مخدوش و غیردقیقی که به عنوان همراهان رئیس جمهور منتشر می شود، فیک نیوزهایی درباره حضور همراهان رئیس جمهور در گردشگاه ها و مراکز خرید و… که همگی ناصحیح است و مصداق غلبه حاشیه بر متن.

طباطبایی گفت: همین قدر کفایت می کند بگویم دیدار با اردوغان در وضعیتی انجام شد که رئیس جمهور ترکیه به انتظار حضور دکتر پزشکیان نشسته بود نه بالعکس و ملاقات در کمال احترام و تشریفات دیپلماتیک انجام شد.

وی افزود: هیات همراهان رئیس جمهور هم معدود دفعات خروجی که از هتل محل اقامت داشته ایم فقط برای حضور در جلسات سازمان ملل بوده است. اسیر اینترنشنال و نسخه های وطنی آن نشویم. ماموریت بزرگی برای ایران دنبال شده است.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *