گزارش رسانه آمریکایی از پنهان‌کاری کاخ سفید درباره حمایت از رژیم صهیونیستی

گزارش رسانه آمریکایی از پنهان‌کاری کاخ سفید درباره حمایت از رژیم صهیونیستی
خلاصه اخبار

ایالات متحده که در جنگ اوکراین هر دلار خرج‌شده در حمایت از این کشور را به کنگره و مردم آمریکا اطلاع می‌دهد، در حمایت خود از رژیم صهیونیستی آنقدر پنهان‌کاری کرده که تخمین میزان حمایت‌های آمریکا از رژیم اشغالگر در یک سال گذشته بسیار دشوار است.

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی در مطلبی با اشاره به عدم شفافیت دولت ایالات متحده درباره حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا از رژیم صهیونیستی، از کاخ سفید خواست به این پنهان‌کاری پایان داده و هزینه‌های مادی و جانی این حمایت‌ها را با صراحت اعلام کند.

به گزارش روزنامه «هیل»، اسنادی که در دسترس عموم قرار گرفته نشان می‌دهد هزینه نظامی آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و هزینه تقویت حضور نظامیان آمریکایی در منطقه در یک سال گذشته دست‌کم 22.76 میلیارد دلار بوده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده از نحوه محاسبه این هزینه‌ها توسط روزنامه هیل ایراد گرفته و آن را غیردقیق توصیف کرده است، اما هیل در گزارش جدید خود در دفاع از این آمار گفته است که برای روشن‌شدن میزان دقیق هزینه نظامی پنتاگون در اراضی اشغالی، تنها اکتفا به کمکی که آمریکا از طریق ارسال سلاح و مهمات به رژیم صهیونیستی انجام داده، کافی نیست، بلکه باید هزینه افزایش تعداد کشتی‌های جنگی و نظامیان آمریکایی در منطقه نیز به این بودجه اضافه شود.

رسانه آمریکایی با اشاره به اینکه نظامیان آمریکایی در یک سال گذشته دست‌کم هر سه روز یک حمله به مواضع ارتش یمن انجام داده‌اند، گزارش داد آمارها حاکی از آن است که ایالات متحده تنها حامی یکی از طرفین در درگیری‌های منطقه نیست، بلکه خود به یکی از طرفین درگیری بدل شده و در جنگ است.

هیل با بیان اینکه نیروهای مسلح یمن می‌گویند این اقدامات را در مخالفت با عملیات‌های رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌دهند، نوشت: «و ایالات متحده از هر 2 موضع دفاعی و تهاجمی با آنها (انصارالله یمن) درگیر شده است. اگر این را جنگ ننامیم، پس جنگ چیست؟»

روزنامه هیل در این گزارش تاکید کرد که مسائلی مانند فراوانی کانال‌های کمکی و انتشار گزارش‌های متناقض و ناقص از سوی دولت ایالات متحده باعث شده گزارش‌های رسانه‌ای درباره میزان دقیق حمایتی که آمریکا به رژیم صهیونیستی ارائه می‌دهد کاملا دقیق نباشد.

به گزارش این روزنامه، دولت آمریکا در حالی حمایت خود از رژیم صهیونیستی را به‌صورت شفاف اعلام نمی‌کند که در جنگ اوکراین هر دلار و هر سامانه تسلیحاتی که در اختیار کی‌یف قرار داده را به صورت کاملا شفاف به کنگره و مردم آمریکا اعلام کرده است.

وبگاه هیل با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها حملات خود به غزه را پاسخی به عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر 2023 می‌دانند، تاکید کرد این پاسخ هیچ تناسبی با شدت عملیات هفتم اکتبر ندارد و ده‌ها هزار فلسطینی را به کام مرگ کشانده است.

حملات گسترده رژیم صهیونیستی در غزه و مقاومت این رژیم در برابر تحویل کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه باعث شده دیوان بین‌المللی دادگستری، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین، کارشناسان مستقل و بنیان‌گذار سازمان «دیده‌بان حقوق بشر» همگی احتمال وقوع جنایت جنگی و نسل‌کشی در غزه را بسیار قوی ارزیابی کرده‌اند.

هیل با اشاره به مخالفت کاخ سفید با قطع حمایت‌های تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی، دولت آمریکا را در این جنایات همدست دانست و نوشت: «دولتی که هزینه کشتارجمعی در غزه را تامین می‌کند، اگر درباره حقوق بشر نظر دهد یا از حمایت ادعایی خود از نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین صحبت کند، جدی گرفته نخواهد شد.»

رسانه آمریکایی در این گزارش تاکید کرد که اکنون دولت آمریکا باید هزینه‌های واقعی انسانی و اقتصادی ناشی از حمایت مستمر خود از رژیم صهیونیستی را به‌صورت شفاف اعلام کرده و مراقب باشد به نحوی از این رژیم حمایت نکند که یک جنگ منطقه‌ای گسترده ایجاد شده و آمریکا مستقیما درگیر جنگ با ایران شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *