روند مثبت گزارش‌های مرداد/ امیدواری به بازار سهام

روند مثبت گزارش‌های مرداد/ امیدواری به بازار سهام

در پایان هر ماه، شرکت‌ها موظف هستند تا گزارشی از عملکرد ماه گذشته خود را در قالب گزارش فعالیت ماهانه، روی سایت کدال منتشر کنند. سایت کدال منبعی رسمی برای انتشار گزارش‌ها و اطلاعیه‌های شرکت‌های بورسی است که زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار، مشغول به فعالیت است. از طریق بررسی اقلام این گزارش و مقایسه آن‌ها با مدت مشابه پارسال یا ماه‌های گذشته، می‌توان دید خوبی را نسبت به آینده سهم به‌دست آورد و تحلیل دقیق‌تری داشت.

با توجه به زمینه فعالیت شرکت، موارد مختلفی توسط گزارش فعالیت ماهانه پوشش داده می‌شود که در تعیین ارزش ذاتی سهم در بورس نقش مهمی دارد. هر شرکت با توجه به زمینه کاری خود، اطلاعات مربوط به فعالیت‌های اقتصادی خودش را در آن ذکر می‌کند. در این گزارشات تمامی فعالیت‌های شرکت در طی یک ماه گذشته درج می‌شود و در اختیار سهامدارها قرار می‌گیرد.


گزارش‌های مردادماه


بخش اعظم گزارشات ماهانه مردادماه منتشر شده است و بررسی تحولات مربوط به گزارش‌ها نشان می‌دهد که وضعیت شرکت‌ها در مرداد چندان آشفته نبوده است. با توجه به قطعی برق و شرایط خاص مرداد انتظار این بود که وضعیت بدتری را در گزارش‌ها داشته باشیم، اما تا به اینجای کار گزارش‌ها آنچنان بد و غیر قابل تصور نبود و شرکت‌ها خوب عمل کرده‌اند و این یک نقطه امیدواری برای بازار خواهد بود.

بررسی گزارش‌های ماهانه در مردادماه که تا بدین جا منتشر شده، نشان می‌دهد که نماد کتوسعه بیشترین رشد درآمد ماهانه را نسبت به تیرماه به‌ ثبت رسانده است. درآمد ماهانه این شرکت در مرداد نسبت به تیر رشد 188 درصدی داشته است.

نماد غشهد در جایگاه دوم قرار دارد و درآمد ماهانه آن نسبت به تیرماه با رشد 181 درصدی همراه شده است. بررسی درآمد تجمیعی شرکت‌هایی که تا به حال گزارش ماهانه منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد که صنعت فلزات اساسی، با بیشترین رشد درآمد ماهانه نسبت به تیر همراه شده و صنایع محصولات شیمیایی و لاستیک و پلاستیک در پله‌های بعدی قرار گرفته‌اند.


تاثیر بر بازار


بازار سهام این روزها میزبان گزارش عملکرد ماهانه مرداد شرکت‌ها است. گزارش‌هایی که در دل آن تحولات افزایش نرخ ارز و اتفاقات بورس‌کالا و مواردی از این دست دیده می‌شود. از طرفی در شرایط کنونی گزارش‌های ماهانه احتمالا می‌توانند به حفظ قیمت‌ها و کف‌سازی برخی از سطوح قیمتی که فضای تردید را برای برخی سهامداران به‌وجود آورده‌‌‌‌‌‌اند، کمک‌کرده و آنها را از تحولات ارزندگی قیمت مطمئن سازد.

ضمن اینکه همزمان با انتشار گزارش‌های ماهانه همواره این چشم‌انداز روشن سودآوری و سود‌سازی شرکت‌هاست که تقویت شده و در فضایی که بازار کمی از ریسک فاصله بگیرد و به‌دنبال برگشت باشد، تحولات گزارش‌های ماهانه ابزار خوبی برای تحلیلگران در بازار خواهد بود، از این‌رو می‌توان گفت این موضوع احتمالا موجبات کف‌سازی و کم‌ریسک کردن معاملات بازار را فراهم خواهد کرد.

جدیدترین تحلیل‌ها در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *