گاوهای دلار در وقفه!

گاوهای دلار در وقفه!
خلاصه اخبار

شاخص دلار DXY که ارزش دلار آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در روز جمعه با کاهش جزئی در سطح 105.80 ثابت ماند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» دلار آمریکا (USD) در روز جمعه حرکتی جزئی را به نمایش گذاشت. شاخص دلار DXY که ارزش دلار آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، با کاهش جزئی در سطح 105.80 ثابت ماند، چرا که به نظر می‌رسد گاوها در وقفه به سر می‌برند.

پس از آنکه مقامات تندروی فدرال رزرو بر امکان انقباض بیشتر تصریح کردند، ارز ایالات متحده تقویت شد و این امر نه‌تنها عاملی برای احیای بازده خزانه‌داری ایالات متحده بود، بلکه به دلار نیز اجازه داد تا سود بیشتری کسب کند.

علیرغم اینکه بازار کار ایالات متحده در هفته‌ی گذشته نشانه‌هایی از سرد‌شدن را به همراه داشت، به نظر می‌رسید چندین مقام از جمله رئیس پاول از پیشرفت حاصل در تورم، رضایت چندانی ندارند. این مقامات ضمن استقبال از داده‌های اخیر، با لحنی محتاطانه صحبت کردند، اما همچنان به بازماندن درها برای تشدید بیشتر در صورت نیاز اشاره داشتند.

گذشته از آن، بر اساس ابزار CME نظارت بر نرخ فدرال، احتمال افزایش 25 امتیازی در ماه دسامبر بسیار پایین و زیر 10٪ است.

در حوزه‌ی داده‌ها، بازارها منتظر ارقام شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده از ماه اکتبر برای هفته‌ی آینده هستند. به علاوه، گزارش‌های سطح بالای دیگر نیز به منظور ادامه‌ی شرط‌بندی‌ها بر روی تصمیم بعدی فدرال رزرو، در کانون توجه فعالان بازار باقی می‌ماند.

نرخ بهره

تحلیل تکنیکال شاخص دلار

در حالی که شاخص دلار آمریکا به SMA 20 روزه نزدیک می‌شود، گاوها باید به بازی ورود کنند. تجزیه و تحلیل نمودار روزانه حاکی از آن است که چشم‌انداز خنثی برای شاخص دلار DXY مشهود است. گفتنی است آنچه به این چشم‌انداز حالت خنثی می‌دهد آن است که شاخص زیر میانگین متحرک ساده 20 روزه (20-SMA) و البته بالاتر از SMA های 100 و 200 روزه است. گاوها در تلاش هستند تا به SMA کوتاه‌مدت 20 روزه دست یابند. تا زمانی که خرس‌ها شاخص را زیر این سطح نگه دارند، شاخص دلار (DXY) مستعد نزول بیشتر خواهد بود.

در عین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) روی نقطه‌ی میانی خود تثبیت می‌شود، در حالی که همگرایی میانگین متحرک مکدی (MACD) نوارهای قرمز مسطح را نشان می‌دهد که حکایت از حرکت هموار خرس‌ها دارد و به چشم‌انداز خنثی کمک می‌کند.

سطوح پشتیبانی: 105.80، 105.50،105.30.
سطوح مقاومت: 106.00، 106.10 (SMA 20 روزه)، 106.30.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز