کوچک‌زاده: گزارش مربوط به عملکرد بودجه سالیانه مجلس در اختیار نمایندگان گذاشته شود

کوچک‌زاده: گزارش مربوط به عملکرد بودجه سالیانه مجلس در اختیار نمایندگان گذاشته شود
خلاصه اخبار

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه گزارشی درباره عملکرد بودجه سالیانه مجلس شد.

به گزارش ایسنا، مهدی کوچک‌زاده در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در تذکری گفت: ما اگر قصد داریم در کشور به شفافیت عمل کنیم اصلا احتیاج به قانون جدید نداریم.

وی با اشاره به ماده 51 آیین‌نامه داخلی مجلس درباره وظایف کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طبق تبصره یک ماده 51 آیین‌نامه داخلی مجلس، کمیسیون برنامه و بودجه موظف به نظارت و مراقبت بر اجرای مقررات بودجه و امور مالی مجلس و نحوه هزینه کردن آن و رسیدگی به‌ عملکرد بودجه سالیانه مجلس و ارائه گزارش آن حداکثر تا پایان شهریور ماه سال بعد است که این گزارش جهت اطلاع نمایندگان چاپ می‌شود اما هنوز چیزی به دست ما نرسیده است.

وی افزود: از دیگر وظایف کمیسیون برنامه و بودجه، بازرسی و رسیدگی دقیق و نظارت درمورد کلیه اموال و اشیاء منقول و غیرمنقول مجلس شورای اسلامی و ارائه گزارش سالیانه جهت چاپ و توزیع بین نمایندگان است که این کار هم انجام نشده و باید شفاف شود.

کوچک‌زاده بیان کرد: ما عده‌ای را در هیات رییسه و کمیسیون‌ها انتخاب کرده‌ایم که به این موارد عمل کنند. اگر در عمل این موضوعات مدنظر قرار نگیرد شعار شفافیتی محقق نخواهد شد.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت: از کمیسیون برنامه و بودجه تقاضا داریم گزارشی در این رابطه ارائه کند و ما باید آیین‌نامه داخلی مجلس را به درستی اجرا کنیم.

وی افزود: البته دیوان محاسبات معمولا نسبت به تفریغ بودجه در سال‌های اخیر جلوتر از زمان هم حرکت کرده اما این که چرا تاکنون این گزارش ارائه نشده باید مورد بررسی قرار گیرد. معاونت نظارت هم باید گزارش خود را در این زمینه ارائه کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *