کوبا به اهمیت رمزارزها برای نجات از بند تحریم‌های آمریکا پی برد

کوبا به اهمیت رمزارزها برای نجات از بند تحریم‌های آمریکا پی برد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

بررسی جدی رمزارزها در دستور کار دولت کوبا قرار گرفت

رمزارزها هم‌اکنون به بخشی از دستور کار حزب کمونیست کوبا تبدیل شده است. دولت کوبا اخیراً پیشنهاد افزودن رمزارزها به عنوان بخشی از «سیاست اقتصادی و اجتماعی رهنمودهای حزب و انقلاب کوبا» تا سال 2026 میلادی را پذیرفته است.

حزب کمونیست کشور کوبا در رابطه با سیاست‌های عمومی این کشور تصمیم‌گیری می‌کند. حاظران هشتمین کنگره‌ی حزب کمونیست کوبا با هدف بهبود اقتصاد این کشور و مقابله با تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده‌ی آمریکا، پیشنهادات مختلفی را مطرح کرده‌اند.

فهرست پیشنهاد‌ات تایید شده به عنوان دستورالعمل کلی اهداف نهاد‌های دولتی را طی پنج سال آینده تعیین می‌کند. پیشبرد مطالعه‌ی رمزارزها برای بکارگیری در شرایط کنونی اقتصاد کوبا هم‌اکنون به یکی از اهداف این دستورالعمل تبدیل شده است. پیشنهاد استفاده از رمزارزها برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی در گذشته مورد بررسی مقامات دولت کوبا قرار گرفته بود اما این پیشنهاد هم‌اکنون تایید شده و در سایت رسمی این کشور قرار گرفته است.

تاکنون جزئیات اندکی از طرح پیشنهادی منتشر شده و حزب کمونیست کوبا هنوز برنامه‌ی مشخصی را در رابطه با این پیشنهاد ارائه نکرده است. اما اگر این کشور سیاست رمزارزی خود را مطابق با ونزوئلا به عنوان یکی کشور متحد تنظیم کند، گزینه‌های مختلفی همانند توسعه‌ی رمزارز ملی کوبا و یا استفاده از رمزارزهای موجود همانند بیت کوین و اتریوم بر روی میز تصمیم‌گیری دولت کوبا قرار خواهد گرفت.

اهمیت رمزارزها در مسائل ژئوپلتیک

بیت کوین و دیگر رمزارزها امروزه به بخش مهمی از مباحث ژئوپلتیکی تبدیل شده‌اند. پیتر تیل(Peter Thiel)؛ بنیان‌گذاران شرکت پی‌پل طی چند روز گذشته نسبت به امکان استفاده‌ی چین از بیت کوین به عنوان سلاحی در برابر سلطه‌ی دلار هشدار داده است. با این وجود، شرکت‌ها، موسسات و حتی مقامات دولت آمریکا شامل شرکت تسلا(Tesla)، اسکوئر(Square)، بلک‌راک(BlackRock)، اسکای بریج(Skybridge) و حتی شهر میامی(Miami) بیت کوین را به عنوان ابزاری برای حفظ ارزش دارایی‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند.

کشورهای مختلفی در سراسر جهان طرح استفاده از ارزهای دیجیتالی برای کاهش تاثیر‌گذاری آمریکا در اقتصاد خود را مورد بررسی قرار می‌دهند. کشورهایی همانند برزیل، ایران، چین، برمودا، ونزوئلا و جزایر مارشال رویکرد‌های مختلفی را همانند پشتیبانی از صنعت استخراج رمزارز و یا توسعه‌ی رمزارز ملی را در پیش گرفته‌اند. بر اساس گزارش کوینیت، ونزوئلا اعلام کرده است که هم‌اکنون بیت کوین و اتریوم به عنوان بخشی از ذخایر بین‌المللی این کشور محسوب می‌شوند.

با وجود قرار گرفتن رمزارزها در دستور کار حزب کمونیست کوبا، رویکرد این کشور نسبت به این فناوری مشخص نیست. درحالی که همچنان ضریب پذیرش رمزارزها نسبت به جمعیت کوبا نسبتاً پایین است، جامعه‌ی فعالان رمزارزی در کوبا به سرعت در حال رشد و شکوفایی است. با وجود زیرساخت ضعیف اینترنت در این کشور، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار از رمزارزها به عنوان روشی برای دریافت دستمزد خود استفاده می‌کنند.

نظر شما نسبت به قرار گرفتن رمزارزها در دستور کار حزب کمونیست کوبا چیست؟ آیا رمزارزها راه نجات کشورها برای رهایی از بند تحریم‌ها هستند؟ کوبا چگونه از رمزارزها برای منافع ملی خود استفاده خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.