کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پروژه‌ی رمزارزی تلگرام را غیرقانونی خواند

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پروژه‌ی رمزارزی تلگرام را غیرقانونی خواند
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی منتشر شده در تاریخ ۱۱ اکتبر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، در حالی که پروژه‌ی رمزارزی تلگرام را غیرقانونی خواند، دادخواستی را بر علیه تلگرام و شبکه‌ی باز تلگرام(TON) به دادگاه ناحیه‌ای فدرال منهتن ارائه کرده است. این سازمان، صدور دستور توقف […]

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی منتشر شده در تاریخ ۱۱ اکتبر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، در حالی که پروژه‌ی رمزارزی تلگرام را غیرقانونی خواند، دادخواستی را بر علیه تلگرام و شبکه‌ی باز تلگرام(TON) به دادگاه ناحیه‌ای فدرال منهتن ارائه کرده است. این سازمان، صدور دستور توقف و اقدام فوری بر علیه این شرکت را درخواست کرده است.

پروژه‌ی رمزارزی تلگرام غیرقانونی است

در شکایت ارائه شده، ادعا شده است که شرکت تلگرام فروش عمومی توکن‌های گرام را نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت نکرده است. این سازمان، توکن‌ها را به عنوان اوراق بهادار در نظر می‌گیرد. بر اساس قانون اوراق بهادار(Securities Act) که در سال ۱۹۳۳ تصویب شده است، تمامی اوراق بهادار باید در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت شوند. بنابراین، این سازمان فروش توکن‌های گرام را «غیر قانونی» در نظر می‌گیرد.

بر اساس اظهارات استفانی آواکیان(Stephanie Avakian)، مدیر بخش اجرائیات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا:

اقدام فوری امروز به منظور جلوگیری از عرضه‌ی گسترده‌ی توکن‌های دیجیتالی تلگرام در بازار آمریکا صورت گرفته است، توکن‌های تلگرام به‌طور غیر قانونی به فروش رسیده است. Stephanie Avakian

رویکرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در مقابل پیشنهاد توکن

بر اساس گزارش رسانه‌ها، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا به‌همراه سایر سازمان‌های نظارتی ایالات متحده آمریکا همانند کمیسیون مبادلات قرارداد‌های آتی و شبکه‌ی مقابله با جرائم مالی آمریکا نسبت به نقض قانون اوراق بانکی(The Bank Secrecy Act) و به ویژه استفاده از رمزارزها در پولشویی و تامین مالی تروریسم به هولدر‌های رمزارزی هشدار دادند.

بر اساس گزارش کوینیت، کارمندان کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با سازندگان و افراد پشت پرده‌ در طرح‌های پیشنهاد اولیه‌ سکه(ICO) تماس گرفته‌اند. ترس از اقدامات تنبیهی این سازمان موجب تعطیلی تعداد زیادی از این پروژه‌ها شده‌ است.

 کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در گذشته نیز شرکت‌ها و افرادی را به دلیل ارائه‌ی عمومی پیشنهاد اولیه‌ی سکه جریمه کرده است. بر اساس گزارش کوینیت، این سازمان در سال گذشته دستور توقف و جریمه‌ی ۲۰۰ هزار دلاری برای مدیریت دارایی‌های رمزارزی(CAM) و بنیانگذار آن تیمتی انکینگ(Timothy Enneking) را صادر کرده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.