کمیسیون برنامه و بودجه موافق کلیات بودجه 1404؛ بررسی با حضور رییس جمهور در بهارستان

کمیسیون برنامه و بودجه موافق کلیات بودجه 1404؛ بررسی با حضور رییس جمهور در بهارستان
خلاصه اخبار

اکوایران: سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اکوایران، محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس امروز – 6آبان- درباره بررسی لایحه بودجه سال 1404 در این کمیسیون به خبرنگاران گفت: باتوجه به ارائه لایحه بودجه سال آینده از سوی دولت به مجلس، کمیسیون تلفیق لایحه تشکیل و کار خود را آغاز کرده است.

وی افزود: بررسی نهایی کلیات لایحه بودجه سال 1404 امروز در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس انجام شد و کلیات آن به تصویب اعضا رسید.

رای گیری کلیات بودجه 1404 فردا در کمیسیون تلفیق/ پزشکیان سه‌شنبه به مجلس می‌رود

رییس جمهور در جلسه علنی روز سه‌شنبه -یکم آبان‌- بخش اول لایحه بودجه سال 1404 را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد و به دنبال آن کمیسیون تلفیق تشکیل شد و در اولین جلسه خود رییس و اعضای هیات رییسه تلفیق مشخص شدند؛ که غلامرضا تاجگردون، رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1404 شد.

خبر مرتبط
هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه 1404 تعیین شدند: تاجگردون رییس شد
هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه 1404 تعیین شدند: تاجگردون رییس شد

اکوایران: هیات رییسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1404 مشخص و غلامرضا تاجگردون رییس این کمیسیون شد.

کمیسیون تلفیق در روز چهارشنبه -دوم آبان‌- در جلسه‌ای آیین‌نامه داخلی کمیسیون را به تصویب رساند و مقرر شد از روز شنبه- پنجم آبان‌- تا روز دوشنبه -هفتم آبان‌- جلسات کمیسیون تلفیق در دو نوبت برای بررسی کلیات لایحه بودجه تشکیل شود.

کمیسیون تلفیق موظف است ظرف پنج روز گزارش خود را درباره رد یا تایید کلیات به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ارسال کند و سپس گزارش در صحن مجلس بررسی شود.

رای گیری درباره کلیات لایحه بودجه سال آینده فردا دوشنبه در کمیسیون تلفیق انجام خواهد شد تا گزارش بررسی این کمیسیون روز سه‌شنبه -هشتم آبان- با حضور رییس جمهور در صحن علنی مجلس بررسی و رای گیری شود.

خبر مرتبط
ارقام عیان شدن در بودجه 1404/ میزان فرابودجه مشخص شد
ارقام عیان شدن در بودجه 1404/ میزان فرابودجه مشخص شد

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه رقم فرابودجه و منابع هدفمندی در لایحه بودجه 1404 را اعلام کرد.

در صورتی که کلیات لایحه بودجه 1404 به تصویب نمایندگان مجلس نرسد، لایحه بودجه به دولت ارجاع می‌شود و دولت باید ظرف مدت هفت روز لایحه را با اصلاحات به مجلس تقدیم کند.

قالیباف: کمیسیون تلفیق و دولت، بودجه 1404 را مطابق برنامه هفتم تنظیم کنند

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز یکشنبه – 6 آبان- با بیان اینکه طبق ماده 119 قانون برنامه هفتم توسعه، دولت باید برآورد هزینه‌ها بودجه را منطبق با برنامه ارائه دهد، تصریح کرد: امروز در جلسه با هیات رییسه کمیسیون تلفیق این موضوع مطرح شد که اگر مغایرت‌هایی در بودجه نسبت به برنامه وجود دارد، کمیسیون تلفیق با دولت آن را مشخص کرده و پس از تنظیم کلیات لایحه بودجه را به صحن مجلس ارائه دهند.

رییس مجلس یادآور شد: رییس‌جمهور بارها به اجرای قانون برنامه هفتم تاکید کرده و مجلس هم اصرار داشته که برنامه هفتم میثاق ملی و سند بالادستی است لذا باید بودجه منطبق با برنامه هفتم تنظیم شود و کمیسیون تلفیق و صحن علنی هم به آن وفادار است تا مشکلات کشور را رفع کرد.

منبع: اکو ایران

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *