کلاهبرداران پیش از آنکه لیبرا (Libra) پا به عرصه بگذارد، آن را به فروش گذاشته‌اند!

کلاهبرداران پیش از آنکه لیبرا (Libra) پا به عرصه بگذارد، آن را به فروش گذاشته‌اند!
خلاصه اخبار

کلاهبرداران ادعا می‌کنند که ارز دیجیتال جنجالی فیسبوک (Libra) را «پیش از موعد مقرر» بصورت عمومی عرضه خواهند کرد.

به گزارش سیگنال به نقل از ایندپنتت، علیرغم اینکه رمزارز لیبرا تا سال 2020 عرضه نخواهد شد اما شمارِ صفحات، وب‌سایت‌ها و ویدئوهای جعلی که ادعا میکنند رمزارز لیبرا را می‌فروشند به سرعت در شبکه اجتماعی فیسبوک در حال افزایش است.

برخی وب‌سایت‌ها که در سرتاسر فیسبوک به اشتراک گذاشته می‌شوند، ادعا می‌کنند که لیبرا را « پیش از موعد مقرر» عرضه می‌کنند و بازدیدکنندگان را وسوسه می‌کنند در ازای پرداخت پول، لیبرا دریافت کنند.

گروهی دیگر از کلاهبرداران از علاقه‌ی برخی به رمزارزِ مجازیِ فیسبوک برای سرقت اطلاعات شخصی افراد سوء استفاده می‌کنند.

پروژه‌ لیبرا با همکاری 27 شرکت دیگر از جمله مستر کارت (Visa ،(Mastercard و پی پال (Paypal) در حال توسعه است؛ اما چیزی که بیش از همه توجه عموم را به این پروژه جلب کرده، مشارکت فیسبوک در این پروژه است.

این غول فناوری موردِ بررسی دقیق قانون‌گذاران و مقامات ناظر از سرتا سر جهان، قرار گرفته ؛ این هفته یکی از اعضای مجلس بریتانیا هشدار داد که « کلاهبرداری‌های کلانی توسط این رمزارز انجام خواهد شد».

هم‌چنین سناتورهای آمریکایی، ‌تردید خود را نسبت به لیبرا به دیوید مارکِس، که رهبری تیم رمزارز فیسبوک‌ را به عهده دارد، ابراز کردند.

شرود براون، سناتور حزب دموکرات و عضو ارشد کمیته‎ی بانکداری مجلس سنا ، اظهار داشت:« با مشاجراتی که بر سر لیبرا شده، فیسبوک نشان داده که نباید  به آن‌ها اعتماد کنیم. دیوانگی است اگر به آنها اجازه دهیم از حسابهای بانکی مردم در تحقیقات خود استفاده کنند.»

دیوید مارکِس در پاسخ به این انتقاد گفت: «می‌دانم زمان زیادی صرف جلب اعتماد مردم می‌شود تا نهایتاً آن‌ها را متقاعد کنیم از لیبرا استفاده کنند.»

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها